Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت یکسال از سیل ویرانگر پلدختر که خسارت زیرساختی بسیار زیادی به این شهرستان وارد کرد، منازل مسکونی و برخی از پروژه‌های شهری و روستایی هنوز تکمیل نشده و مردم با مشکلاتی مواجه هستند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، یکسال از به ِگل نشستن شهرستان پلدختر در 12 فروردین ماه 98 می‌گذرد، سیلابی که جان دو نفر را گرفت و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به شهرستان پلدختر وارد کرد و دار و ندار و دسترنج هزاران پلدختری را با خود برد و هزار میلیارد تومان به زیرساخت ‌ای کشاورزی،100 میلیارد به زیرساخت های شهری،100میلیارد تومان به زیرساخت آب شرب، 12میلیارد به مجموعه‌های ورزشی، هفت میلیارد تومان به زیرساخت‌های عشایری و 15میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی خسارت زد و بیش از هفت هزار واحد مسکونی در حاشیه رودخانه کشکان در این سیلاب به گِل نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خبر آمدن سیل کمک‌ها از زمین وهوا به پلدختر رسید و با حضور نیروهای جهادی صحنه‌های بی‌بدیلی از همدلی مردم ایران شکل گرفت و مرحمی شد بر آلام سیل زدگان. حال بعد از گذشت یک سال از سیل ویرانگر بهار 98که به پلدختر وارد می‌شوی علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند وچشمشان به اسکلت‌های فلزی است که قرار است  سرپناهی امن ومطمئن برای آنها باشد تا آنها را از دربه دری ومستاجری نجات دهد، بازسازی منازل روستایی راضی کننده نیست و روستای ملاوی بعد گذشت یکسال هنوز تعیین تکلیف نشده است.

در یکسال گذشته حرکتی عظیم در امر بازسازی انجام شده وبخش اعظمی از واحدهای مسکونی آسیب دیده بازسازی شدند ولی در سایت چهار هکتاری که برای سیل‌زدگان شهر پلدختر در نظر گرفته شده با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز یک واحد مسکونی در این سایت به بهره‌برداری نرسیده  و سیل زدگان بعد یک سال  از سیل هنوز مستاجر هستند ومنازلشان در هنوز در مرحله سقف واسکلت قرار دارند چون تسهیلات داده شده جوابگوی تکمیل کردن منازل مسکونی نیست. 

جاده پلدختر به خرم‌آباد مسیری که هر چند راهداری لرستان تمام تلاش خود برای بازسازی موقت آن و برقراری ارتباط  انجام داده ولی حجم خسارت آنقدر بالاست که این جاده یکی از ناایمن‌ترین نقاط استان لرستان و شاید کشور است و به سبب خسارت‌هایی که در سیلاب اسفند ماه متحمل شده ورود ممنوع است وفقط برای خودروهای محلی باز است.

زیر جاده پلدختر به خرم‌آباد کنده شده وایمنی ندارد سیل فروردین سال گذشته 600کیلومتر راه اصلی وفرعی وبه 683 دهنه پل وهزار و130میلیارد تومان خسارت وارد کرده است هر چند راهداران یک سال به طور شبانه روزی برای بازسازی این مسیرها تلاش کردند ولی این کارها موقتی است وکمبود اعتبار مانع پیشرفت کارو بازسازی اصولی این جاده شده است و قربانیان این محور از قربانیان سیلاب سهمیگن 12فروردین بیشتر است.

آب شرب شهر پلدختر بعد از گذشت یکسال از سیلاب وضعیت پایداری ندارد و مناطقی مثل مسکن مهر،تنگ علی،کوی هواشناسی وبرخی مناطق ضلع غربی کم فشار است و بعضا در شب ها قطع می شود که سبب نارضایتی مردم شده است.

برخی از سیل‌زدگان هنوز به منازلشان بازنگشته‌اند

مشکلات شهر سیل‌زده پلدختر به قصه تکراری  آب شرب ختم نمی‌شود هر چند تلاش‌های گسترده‌ای توسط مدیریت شهری پلدختر برای بازسازی زیرساخت‌ها صورت گرفته و در قسمت‌هایی از جمله میدان شهید بهشتی تا میدان شهدا کارهای بزرگی انجام شده ولی هنوز هیچ پارکی در ضلع غربی شهر پلدختر برای تفریح و اوقات فراغت مردم بازسازی نشده و برخی مناطق مثل منطقه سازمانی‌ها با مشکلات متعدد بهداشتی روبرو هستند وزندگی در این منطقه هنوز به روال عادی برنگشته است ومنازلی هم که آماده شده‌اند به سبب اینکه دیوار ساحلی در این نقطه اجرا نشده مردم به آنها بازنگشتند.

هر چند بازسازی حدود 90 درصدی دیواره ساحلی و ایجاد یک دیواره هدفمند با مهندسی سازه ای قابل توجه در شهر پلدختر توانست موج سهمگین سیلاب ششم اسفند 98 را در وسط شهر پلدختر به خوبی کنترل و سپس به خروجی شهر هدایت کند اما تکمیل نکردن این پروژه سبب بروز نگرانی‌هایی شده است‌.

نقش دیواره ساحلی ساخته شده در مدیریت سیلاب غیر قابل انکار است به گونه‌ای که به شیوه‌ای درست آب رودخانه کشکان در دو ضلع شرقی و غربی شهر پلدختر کنترل و هدایت شد و از امواج سهمگین سیلابی جلوگیری کرده و از ورود آن به شهر ممانعت کرد که این موضوع نشان از اجرای صحیح و اصولی سازه بتنی دیواره ساحلی در هر دو ضلع شهر پلدختر حکایت دارد ولی نیمه کاره بودن آن اهالی ضلع غربی شهر پلدختر را در ششم اسفند ماه خانه به دوش کرد و بیش از هزار واحد مسکونی از ترس سیلابی مانند سیل فروردین ماه خانه های خود را به مدت 72ساعت ترک وهمه وسایل زندگی خود را نقاط امن انتقال دادند و به سبب اخطارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی در فروردین99 برخی ها فقط وسایل مورد نیاز خود را به ضلع غربی برگردنده و منتظر پیش بینی هواشناسی برای برگشت کامل خود به منازلشان هستند که همین موضوع  سبب بروز نارضایتی مردم از مسئولان این پروژه شده است.

پیشرفت فیزیکی 50درصدی بازسازی پارک‌ها

صمد چراغی پور شهردار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شهرداری متناسب با ساخت وسازهای مردم سایر زیرساخت‌ها پیش برویم اظهار داشت: در منطقه سازمانی ها مردم در حال بازسازی منازل مسکونی خود هستند و شهرداری هم آسفالت برخی کوچه‌های این منطقه را به بعد از بازسازی منازل مردم موکول کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه سازمانی‌ها را پاکسازی، لکه گیری و روکش آسفالت خیابان اصلی را انجام داده ولی آسفالت کامل خیابان‌های این منطقه را بعد بازسازی مردم انجام خواهیم داد افزود: بعد از بیماری کرونا و اتمام بازسازی دیواره ساحلی پاکسازی، رنگ آمیزی و پاکیزگی، لکه گیری  و روکش آسفالت خیابان‌های شهر را انجام خواهیم داد.

شهردار پلدختر عنوان کرد: بعد از بیماری کرونا بازسازی همه پروژه‌های شهری از سر گرفته خواهد شد و بازسازی پارک‌هایی مانند جانبازان، رضوان وایثار حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به محض عادی شدن شرایط، چهار ماهه این پروژه‌ها را به بهره‌برداری خواهیم رساند. 

وی بیان کرد:احداث پارک جدید در جنوب جهاد کشاورزی را طی پنج ماه انجام خواهیم داد و پارک صخره‌ای تا پایان سال بازسازی و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که جاذبه  شهری خوبی خواهد بود.

چراِغی پور با اشاره به اینکه احداث پارک‌های سایت چهار هکتاری و پارک کنار مجتمع کودکان استثنایی 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: همه کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی فعال هستند و فعالیتشان را ادامه خواهند داد تا اعتباراتی را که برای آنها پیش بینی شده جذب شود. 

وی تصریح کرد: با بضاعت شهرداری و متناسب با ساخت وسازهای مردم بازسازی شهر را تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند وشهر را با چهره خوبی تحویل مردم خواهیم داد.

ناقص ماندن دیوار ساحلی شهر پلدختر

شهردار پلدختر خاطر نشان کرد:دو مشکل عمده در سطح شهر پلدختر وجود دارد که نیازمند کمک مسئولان استانی وکشوری است،کار بازسازی دیواره ساحلی شهر پلدختر با روند خوبی در حال اتمام است ولی کل شهر ایمن نشده وباید این دیواره تا خیابان‌های رسالت ادامه داشته باشد که این موضوع دغدغه ومطالبه اصلی مردم است، ساخت دیوار ساحلی پروژه خوبی است ولی ابتر و ناقص است که اگر ادامه آن انجام نشود دغدغه مردم برای وقوع سیلاب پا برجاست. 

وی افزود: مشکل دیگر اینکه دوخیابان ساحلی در طرفین رودخانه در گذشته داشتیم که در اثر سیلاب بخشی از آنها از بین رفته و بخشی هم در بستر رودخانه قرار گرفته و شهرداری باید حتما دو خیابان ساحلی جدید احداث کند و برای ایجاد این خیابان‌ها به ویژه در ضلع غربی با ساختمان‌های مردم و فضاهای عمومی و دولتی تلاقی  دارد که باید این ساختمان‌ها تملک شود وبضاعت شهرداری هم در حدی نیست که این کار را انجام دهدکه نیاز است دولت کمک کند تا این خیابانها‌در کنار رودخانه ایجاد شود.

هزینه 20میلیاردی شهرداری برای زیرساخت‌های شهری

شهردار پلدختر با اشاره به اینکه شهرداری بالغ بر 20میلیارد تومان برای پاکسازی وبازسازی زیرساخت های شهری هزینه کرده است‌ عنوان کرد: میدان شهید بهشتی به عنوان نقطه پایلوت بازسازی انتخاب ودر راستای زیبا سازی بلوار خیابان هفت تیر تا میدان شهدا انجام خواهد شد وبقیه بلوارهای سطح شهر هم زیبا سازی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تونل نوری بر روی پل شهدای هفتم تیر اجرا و المان نوری زیبایی هم در میدان امام حسین (ع) انجام خواهد شد ورودی شمالی شهر هم به محض تکمیل شدن دیواره ساحلی آبشار راه اندازی و چشم انداز زیبایی ایجاد خواهدشد.

جراغی پور گفت:خیلی از خیابان‌های سطح شهر آسفالت شده ودر بازه زمانی پنج ماه آینده اتفاقات خوبی در حوزه آسفالت سطح شهر پلدختر ایجاد خواهد شد. پایان سال99 پایان بازسازی شهر پلدختر خواهد بود و مردم آثاری از سیلاب را در سطح شهر مشاهده نخواهند کرد.

پیشرفت 90درصدی دیواره ساحلی شهر پلدختر

وحید شیر کش پیمانکار دیوار ساحلی شهر پلدختر با بیان اینکه دیوار ساحلی شهر پلدختر 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: در قسمت شمال شرقی بالاتر از پل شهدای هفتم تیر فقط چند پارت باقی مانده و300 متر از قسمت پایین پل شهدای دولت تکمیل وبه پل هفتم تیر وصل شده است‌.

وی با اشاره به اینکه قسمت شمالی پل شهدای دولت هم به پل چسبیده و وصل شده افزود:قسمت‌هایی از دیواره ساحلی جنب دانشکده پرستاری که در سیلاب ششم اسفند ماه مردم نگران آن بودند که آب وارد شهر شود بسته شده است وامکان ورود آب به داخل شهر وجود ندارد‌.

پیمانکار دیوار ساحلی شهر پلدختر عنوان کرد:در ورودی شهر پلدختر مرحله اول کارها انجام شده ودیواره آن بتن ریزی شده است ولی به سبب اینکه در سیلاب ششم اسفند ماه آب رودخانه به طرف کارگاه تغییر جهت داده طی دو هفته ما مشغول خاک ریزی بودیم تا بتوانیم مسیر آب را تغییر دهیم.

وی بیان کرد:در حد وسط پل شهدای دولت وپل شهدای هفتم تیر در ضلع غربی هم چند پارتی که نگران کننده بوده اجرا و پشت دیواره پُر شده است.

بهره‌برداری از دیواره ساحلی طی دو ماه آینده 

شیرکش با بیان اینکه بارندگی‌های اسفند ماه جلوی پیشرفت فیزیکی ساخت دیواره ساحلی را گرفته گفت: اگر بارندگی‌های فروردین ماه تمام شود یک یا دو ماه آینده دیوار ساحلی تکمیل وبه بهره‌برداری خواهد رسید البته در تلاش هستیم که هر چه سریعتر پروژه را به اتمام برسانیم.

روح الله شریف زاده رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای پلدختر با بیان اینکه 60کیلومتر از جاده پلدختر به خرم‌آباد و20کیلومتر از دیوار حائل این جاده  در سیلاب 12 فروردین تخریب شده بود گفت: راهداری بعد از سیل ویرانگر فروردین ماه این محور را به طور موقت بازسازی ولی متاسفانه در سیلاب اسفند ماه برخی نقاط مجدد تخریب شدند واین جاده ناایمن است .

وی با بیان اینکه پل‌های، چم شهران، زیودار، چم مهر،کیان آباد، بابازید وکلات زیودار بازسازی شدند افزود:در سیلاب اسفند ماه پل چم شهران تخریب وسبب قطع راه ارتباطی اصلی این روستا شده است.  

رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای پلدختر پلهای کوچک روستایی گمگه،تپه واشیان، باغ گل گل وکلک بیشه احداث و بازسازی شده عنوان کرد:تعمیر ومرمت چهار دهنه پل در محور چولهول انجام  شده و احداث پلهای ریخان،بن لار،تودارشاکرمی، چالکل هم بزودی آغاز خواهد شد. پیمانکار پل پران پرویز هم در حال کار است که به سبب سیلاب اسفند ماه وبیماری کرونا این پروژه با کندی پیش می‌رود.

بازسازی نشدن برخی پل‌های روستایی

وی با بیان اینکه پل‌های چم شهران،برگلان سوخته، طاق عباسعلی، پران پرویز هنوز بازسازی نشدند گفت: راهداری  آسفالت 35کیلومتر محورهای شهرستان را بعد سیلاب انجام داده است.

قاسم جعفری رئیس ستاد معین بازسازی استان اصفهان مستقر در شهر پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه سه هزار و800 واحد تعمیری در بخش مرکزی پلدختر داشتیم که همه این واحدها تعمیر وبازسازی شده است و تسهیلات ساخت ومعیشتی در اختیار مردم قرار گرفت اظهار داشت:714 واحد مسکونی و تجاری احداثی در سطح بخش مرکزی وجود داشت که 369واحد مسکونی و39 واحد تجاری احداثی در داخل شهر پلدختر قرار داشتند که پیشرفت فیزیکی بتن سقف بیشتر این واحدها زده است. 

وی با بیان اینکه  اشخاصی که در سایت چهار هکتاری زمین به آنها داده شده کسانی هستند که منازلشان به طور کامل از بین رفته است اظهار داشت: امکانات آب، برق، فاضلاب وگاز رسانی سایت سیل‌زدگان انجام ومعابر آن هم مشخص شده و جدول گذاری سایت هم بزودی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد معین بازسازی استان اصفهان مستقر در شهر پلدختر با اشاره به اینکه روان آب‌های سمت تنگ علی وارد سایت سیل زدگان نشود مصوبه‌ای در ستاد مدیریت بحران شهرستان تصویت شد که ستاد اصفهان کانال سایت چهار هکتاری را لایه‌روبی و شهرداری کانال‌های بالا دست سایت را و راهداری کانالهای بعد آن را لایه روبی کند افزود: با لایه‌روبی‌هایی که صورت گرفته خطر آبگرفتگی سایت چهار هکتاری را تهدید نمی‌کند.

پیشرفت 80درصدی منازل سیل‌زدگان

رئیس ستاد بازسازی استان اصفهان با بیان اینکه 59 پلاک در سایت چهار هکتاری به سیل‌زدگان واگذار شده است که حدود 80درصد پیشرفت فیزیکی دارند عنوان کرد:به واسطه اینکه زیربنای منازل زیاد است وامی که بنیاد به آنها داده جوابگوی تکمیل منازل نیست که صحبت هایی با خیرین انجام شده تا به واحدهای در حال ساخت کمک بشود. حدود پنج واحد مسکونی در سایت چهار هکتاری آماده بهره‌برداری است ومردم می‌توانند در آنها مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه دیوار ساحلی شهر پلدختر بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: دیوار ساحلی حدود یک ماه ونیم کار دارد تا تکمیل شود وبا وضعیت بیماری کرونا نمی توان زمان بهره‌برداری آن را اعلام کرد.

جعفری تصریح کرد:هنوز هیچ صحبتی مبنی بر ادامه ساخت دیوار ساحلی با این سازه فعلی نشده است ولی رودخانه لایه‌روبی شده و خطری اهالی منطقه سازمانی ها و رسالت‌ها را تهدید نمی‌کند.

رئیس ستاد معین استان اصفهان مستقر در شهر سیل‌زده پلدختر با بیان اینکه در روستاهای پلدختر 309واحد مسکونی احداثی وجود دارد که 291 واحد از این تعداد سقف زده شده و150 واحد به بهره‌برداری رسیده است خاطر نشان کرد:در روستای چم مهر155 واحد احداثی وجود دارد که فقط سقف 10 واحد زده نشده و60 درصد واحدها آماده بهره برداری و سکونت مردم است. 

وی افزود: زیرسازی وجدول گذاری‌های سایت چم مهر انجام شده و شبکه‌های اصلی برق وآب کشیده شده  نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان جدیت بیشتری به خرج بدهند وانشعابات را برای مردم وصل کنند‌.

 رئیس ستادمعین استان اصفهان عنوان کرد:جانمایی سایت سیل زدگان در روستاها طوری جانمایی شده که ایمن است و در صورت بارندگی‌های شدید وسیلاب  خطری مردم را تهدید نمی‌کند. 

پیشرفت 90درصدی منازل مسکونی بابازید

وی بیان کرد:در روستای بابازید 38واحد احداثی وجود دارد که 22 واحد آن در داخل سایت سیل زدگان قرار دارند که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و فقط کارهای داخلی آنها باقی مانده است.

جعفری با بیان اینکه ساخت وسازها در روستای بابازید خوب است و90درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در داخل روستا سه واحد مسکونی که درجاسازی باید بشوند فعلا توسط مالکان شروع به ساخت نکردند و بقیه واحدها سقف زده شده ودر حال اجرا هستند ودر روستای خرسدر14 واحد احداثی وجود دارد که کارهای سفت کاری آنها انجام شده وفقط نازک کاری آنها باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه دیوار ساحلی چم مهر حدود 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: دیوار ساحلی چم مهرحدود دو ماه کار دارد که تکمیل وبه بهره‌برداری برسد و دیوار ساحلی روستای بابازید حدود 80درصد فیزیکی دارد وبا کارهایی که صورت گرفته ایمن سازی انجام ودر صورت بارندگی آب وارد روستا نمی‌شود.

 
رئیس ستادمعین بازسازی استان اصفهان با وضعیت سیل  وبیماری که در کشور وجود دارد امکان افزایش تسهیلات وجود ندارد خاطر نشان کرد:21هکتار زمین در 13 نقطه برای ساخت وساز سیل زدگان توسط ستاد معین خریداری شده وآماده سازی و در اختیار مردم قرار گرفته است و تمام تلاش خود را برای تکمیل واحدهای مسکونی انجام داده که با خیرینی هم صحبت شده که برای تکمیل واحدها به مردم کمک کنند‌.

روستای ملاوی بلاتکلیف

قاسم جعفری اظهار داشت: روستای ملاوی تنها نقطه‌ای در پلدختر است که هنوز مشکل آن حل نشده است ولاینحل باقی مانده است و پیشنهادات ما همان پیشنهادات روز اول است که مورد قبول اهالی واقع نشده است و مردم پیشنهاد دادندکه در محدوده شهر زمین در اختیار آنها قرار بگیرد که ما چنین مجوزی برای انتقال روستا به شهر نداریم و مشکل روستای ملاوی هنوز حل نشده است و با وضعیت بیماری کرونا پایان بازسازی‌ها مشخص نیست.

یکسال از مخرب‌ترین سیل چند سده اخیر پلدختر می‌گذرد، برای مهار بزرگترین ظرفیت لرستان یعنی مهار 12 هزار میلیارد متر مکعب که  اصلی‌ترین عامل وقوع سیل در لرستان چه  کردیم؟ بعد گذشت یکسال از سیل ویرانگر پلدختر وقت آن شده بپرسیم اگر این سیل خروشان در پشت سدهایی که باید ساخته می‌شدند مهار می‌شد باز هم ما شاهد این حجم عظیم خسارات سیل بودیم؟

آخرین وضعیت شهرهای پلدختر و معمولان| تکرار سیل بهار در اسفند؛ روستاها تخلیه شدند+ تصاویرروایت خبرنگار تسنیم از شهر پلدختر 253 روز پس از سیل| روستاییانی که راه ارتباطی ندارند + تصویر

گزارش از فیروزه حاتمی

انتهای پیام/646/ ت

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوار ساحلی شهر پلدختر بازسازی استان اصفهان پیشرفت فیزیکی دیوار ساحلی منطقه سازمانی ها میلیارد تومان سیل ویرانگر بهره برداری سایت سیل زدگان شهردار پلدختر بیماری کرونا دیواره ساحلی روستای ملاوی منازل مسکونی واحد مسکونی فروردین ماه انجام شده زیرساخت ها انجام داده گذشت یکسال باقی مانده سال از سیل ستاد معین خیابان ها رئیس ستاد ششم اسفند لایه روبی خواهد شد هفتم تیر پل شهدای ضلع غربی گذشت یک سطح شهر چم مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها

وزیر فرهنگ در ویراستی نوشت: در بازدید از بخش معرفی زنان تأثیرگذار و در گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، از سیاست قطعی دولت در گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها گزارش دادم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در ویراستی نوشت:

«نمایشگاه بین‌المللی قرآن با طراوت کم نظیر در حال برگزاری است؛ شب‌های آغازین سال نو با نام قرآن، خیر و برکت، سراسر تهران و ایران را در بر گرفته است. دیشب در بازدید از بخش معرفی زنان تأثیرگذار و در گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، از سیاست قطعی دولت در گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها گزارش دادم.

اقدامات ایجابی با گسترش هر چه بیشتر سکوهای عرضه مستقیم البسه عفیفانه که انتخاب اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران هست ادامه پیدا خواهد کرد. بی احترامی به قانون و هنجارهای دینی خط قرمز ما در حوزه فرهنگ و هنر است. ما بدون لکنت و با قوت حافظ اعتلای این ارزش‌ها هستیم؛ خطاهایی که عمدتاً در فضای خارج از نظارت وزارت فرهنگ در بخش نمایش اتفاق می‌افتد مورد انتقاد شدید ما هست و در حوزه‌های تحت نظارت، با خطاهای احتمالی مقابله می‌کنیم.»

کد خبر 739331

دیگر خبرها

  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • تلاش مجاهدانه مسئولان و مردم پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت توسط اورژانس لرستان
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد