Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@03:19:00 GMT

غربالگری بیش از 49 هزار فریدونکناری برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۴۶۷

غربالگری بیش از 49 هزار فریدونکناری برای مقابله با کرونا

محمد برمر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار گفت: غربالگری ۴۹ هزار و ۳۸۴ نفر که جمعیتی بالغ بر ۸۴ درصد از شهرستان می‌شود توسط ۳۰ نفر از بسیجیان با همکاری شبکه بهداشت انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد برمر درگفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط سپاه پاسداران فریدونکنار اظهار کرد: ابتدا باید از کادر محترم پزشکی و پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) و شبکه بهداشت و درمان شهرستان که در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، مجموعه رزم خود را شامل پاسداران و پیشکسوتان تشکیل داد و بسیجیان در پنج قالب سازماندهی شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار تصریح کرد: ضدعفونی کردن اماکن و معابر توسط گروه مدافعان سلامت که ماموریت آن‌ها اعزام نیروهای مردمی بود در چندین مرحله انجام شد و همچنین واحد نیروی دریایی سپاه و در کنار آن‌ها نیروهای مردمی بسیج هم به ضدعفونی پرداختند.

برمر با بیان اینکه گروه سفیران سلامت در زمینه غربالگری به پرسنل شبکه بهداشت کمک می‌کنند، یادآور شد: یکی دیگر از گروه‌ها، ناظران سلامت (کنترل بازار) بوده که مسئولیت آن‌ها پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کشف و ضبط اقلام بهداشتی است.

وی افزود: گروه پشتیبانی و تدارکات در زمینه تولید ماسک، محلول ضدعفونی، بسته معیشتی و بهداشتی فعالیت می‌کنند که در هر یک از این بسته‌ها چند دستکش و ماسک وجود دارد و همچنین بسته‌های مراقبت معنوی که شامل ادعیه است بین عموم مردم توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی قرارگاه پدافند زیستی این ناحیه گفت: تا تاریخ ۱۱ فروردین ماه امسال تعداد ۶۲ هزار و ۲۲۴ عدد ماسک و ۷۱۹ عدد البسه بیمارستانی توسط ۱۴۲ خیاط در کارگاه‌های خانگی تولید شده است.

برمر ادامه داد: ۲۶ هزار و ۱۲۰ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی توسط ۴۹۰ نفر از بسیجیان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۶۵۸ بسته سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان توسط ۱۰۴ نفر توزیع و همچنین ۴۱ محله توسط ۶۷۰ نفر با حجم محلول ۶۴۰ هزار و ۱۰۰ لیتر ضدعفونی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با بیان اینکه مشارکت خوبی در زمینه غربالگری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: غربالگری تعداد ۴۹ هزار و ۳۸۴ نفر که جمعیتی بالغ بر ۸۴ درصد از شهرستان می‌شود توسط ۳۰ نفر از بسیجیان با همکاری شبکه بهداشت انجام شده است.

برمر تصریح کرد: تعداد ۳۰ نفر از بسجیان در خانه های بهداشت روستایی و شهری، ۶ نفر در نانوایی‌ها سه نفر در پمپ بنزین به‌صورت همکار مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: هزار و ۶۱۲ نفر از شبکه رزمندگان و جهادگران در گروه‌های پنج‌گانه خدمات‌رسان بسیج درحال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار شبکه بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تدبیر و اندیشیده شده است و کمیته‌های مختلفی شکل گرفته‌اند، گفت: در این مدت ۶ الی ۷ ماهی که ایشان به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی منصوب شده‌اند، برنامه‌ریزی متفاوتی برای حمایت و توانمندسازی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب صورت گرفته است که اقدام اولیه جمع‌آوری آنها بوده است.

وی افزود: این افراد پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری مددکاری خواهند شد و متناسب با نیازهایی که دارند خدمت‌های مختلفی از طریق مجموعه‌های مختلف، دستگاه و نهادهای دولتی شهرداری تهران و حاکمیتی به آنها ارائه خواهد شد تا مجدد به چرخه آسیب بازنگردند.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با اشاره به اینکه از معتادان متجاهر در مرکز غربالگری خانم‌ها و آقایان تست گرفته می‌شود، مطرح کرد: اگر اعتیاد این افراد ثابت شود با دستور قضائی به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند تا سم‌زدایی شده و مراحل درمان آنها در مدتی که به حکم قضائی در آنجا هستند، انجام شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از دستگاه‌هایی که پس از جمع‌آوری در مرکز غربالگری پای کار است و در حال حاضر هم در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با مجموعه همکاری دارد، امور اتباع است، گفت: نماینده امور اتباع در مرکز غربالگری حضور دارد و توسط آنها اتباع مجاز و غیرمجاز معلوم خواهند شد و متناسب با تشخیص نماینده امور اتباع در موردشان تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان گفت: اتباعی که غیرمجاز هستند رد مرز خواهند شد و اتباعی که مجاز هستند اگر نیاز به حمایت داشته باشند؛ از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 6081146

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • «پرویز خان» سوژه امشب «بسته پیشنهادی» شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد