Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور بیان کرد: توجه علمی و عملی در همه زمینه‌ها از جمله خدمات دریایی مسئولیت بزرگی است که تلاشگران حوزه دریایی استان هرمزگان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار آن متعهد بوده و انجام دقیق ماموریت‌های محوله درگستره آب‌های بین المللی و حاکمیتی را آرمان مشترک خود می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انجام ۱۱۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به منظور نجات جان 550 نفر گرفته تا افزایش 20 درصدی عملیات راهنمایی، از انجام داکینک سوپر تانکرها تا عملیات ورود و خروج کشتی های کانتینری TEU 14500 در آبهای استان هرمزگان را گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته امور دریایی در سال 98 در استان هرمزگان عنوان کرد.

افزون بر این مدیریت سوانح شناورهای مضطر در آبهای حاکمیتی و راه اندازی کامل سامانه جامع دریایی (زیر سیستم جستجو و نجات دریایی ) را دیگر اقدامات معاونت دریایی برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان الکترونیکی شدن فرایند استعلامات تغییر مالکیت شناورها در دفاتر اسناد رسمی با هدف سهولت در انجام امور و حذف مراجعه حضوری مالکان و بهره برداران را از اقدامات انجام شده در اداره بازرسی و ثبت شناورها عنوان کرد و گفت: اقدام مهم دیگری که در راستای ارتقاع سطح ایمنی سفرهای دریایی در اداره بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر هرمزگان صورت گرفت اتخاذ تدابیر و اجرای فرایند انطباق شناورهای مسافربری با دستورالعمل های ابلاغی و نظارت بر طراحی اولیه و ساخت 4 فروند شناور بزرگ تفریحی به منظور صادرات بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به مجوزهای صادره جهت ساخت شناور و نظارت بر کارگاه ها وکارخانه های کشتی سازی در استان اظهارکرد: 495 مجوز ساخت شناور جدید درسال گذشته صادر شد و 67 مورد ممیزی ایمنی نیز انجام گرفت.

استان هرمزگان با برخورداری از  46 کارگاه و کارخانه کشتی سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیرات شناورها در کشور معرفی شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صنعت کشتی بنادر هرمزگان رتبه نخست استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد

عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: عملیات ساخت مخزن هزار متر مکعبی با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و تامین آب پایدار برای ۴ هزار نفر در سردشت بشاگرد آغاز شد.

وی هزینه  ساخت این مخزن را بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: این پروژه تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اجرای این طرح باعث بهبود وضعیت آبرسانی به شهرک‌های ولیعصر و توسعه آینده شهر سردشت، مسکن ملی و افزایش میزان ذخیره آب در مرکز شهرستان بشاگرد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد
  • نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی