Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کار حفاری چاه استخراجی شماره 32 در منطقه گازی یتیم تاق ولایت جوزجان افغانستان، با موفقیت تکمیل و روند استخراج گاز طبیعی از این چاه آغاز شد.

با اجرائی شدن این پروژه، درآمد سالانه دولت افغانستان از بابت فروش گاز مایع به سرمایه گذاران بخش خصوصی، به حدود 8.5 میلیون دالر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فعالیت این چاه استخراجی، زمینه کار برای 120 تن از نیروهای امنیتی محافظت عامه، 60 نفر نیروی فنی و حدود 50 تن از کارکنان حمایتی و لوژیستیکی فراهم گردیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت جوزجان گاز طبیعی استخراج گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،محمد راستین معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آبگیری و اثربخشی تعداد زیادی از سازه های آبخیزداری استان طی بارش های اخیر خبر داد.

راستین با اشاره به اینکه تا کنون در سطح استان حدود ۲/۳ میلیون متر مکعب انواع پروژه های آبخیزداری اعم از سازه های سنگی ملاتی، گابیون، بندهای خاکی و سازه های تغذیه مصنوعی در استان اجرا شده است، بر نقش این پروژه ها در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش و افزایش آب قنوات و چاه ها تاکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین اذعان کرد با احداث سازه های آبخیزداری در استان ضمن حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی، تاسیسات و ابنیه، نظیر جاده ها، پل ها، مزارع پرورش ماهی، افزایش طول عمر سدهای پایین دست و... سالانه حدود ۲۰میلیون متر مکعب مهار سیلاب و ۲/۲ میلیون متر مکعب کنترل فرسایش خاک انجام می شود و ارزش ریالی حفاظت آب و خاک حاصل از این سازه ها حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در سال برآورد می شود.

راستین همچنین هشدار داد با توجه به ظرفیت گردشگری این پروژه ها در هنگام بارندگی و آبگیری سازه های آبخیزداری، از نزدیکی به آنها خودداری نموده تا از وقوع حوادث ناگوار احتمالی پیگیری گردد.

اثر بخشی سازه های آبخیزداری طی بارش های فروردین ماه

یکی از اهداف اجرای عملیات آبخیزداری کاهش سرعت روان آب و کاهش خسارت سیلابی و کند کردن سرعت جریان آب پس از بارش‌های سیل آسا است و دیگری محافظت از سازه‌های بزرگ بندهای خاکی است که به عنوان پیشگیری از بروز سیلاب استفاده می‌شود و خود سازه‌های آبخیزداری به نوعی میزان رسوباتی که پشت بندهای خاکی جمع می‌شود را کاهش می‌دهند

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: نقش آبخیزداری در ذخیره آب و جلوگیری از سیل و خسارت یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح مدیریت جامع حوزه آبخیز به عنوان طرح‌های اولویت دار است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889036

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد بازسازی فرودگاه ننگرهار با ایران
  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • ورود روزانه حدود ۷۴ هزار گردشگر به قشم
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند