Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@16:25:28 GMT

چرا صادرات سیگار کاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۶۹۳

چرا صادرات سیگار کاهش یافت؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که تا پایان بهمن ماه سال گذشته ۵۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۴۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون نخ در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۲۲.۹ درصد افزایش داشته است. با این وجود با توجه به اینکه مصرف سیگار در این مدت ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نخ تخمین زده شده است، برآورد شده ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نخ در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلش تقریبا نصف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی صادرات سیگار نیز با کاهش ۲۷.۳ درصدی از ۱۵۰ میلیون نخ در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ به ۱۰۹ میلیون نخ در مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

درباره دلایل کاهش صادرات، محمدرضا تاجدار با بیان اینکه بالا بودن هزینه تولید و در نتیجه بالا بودن قیمت تمام شده محصول امکان صادرات و رقابت در بازارهای صادراتی را برای ایران کمتر می‌کند، تصریح کرد: در حالی که  تولیدکننده ایرانی تلاش می‌کند تا قیمت محصول نهایی را بتواند به زیر ۸۰ دلار برساند، محصول مشابه در مناطق آزاد امارات حداکثر بین  ۵۵ تا ۶۰ دلار تولید و روانه بازار شده و امکان هر گونه رقابت را از تولیدکنندگان داخلی سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام کارخانه هایی که مواد اولیه وارداتی دارند با چنین مشکلاتی مواجه هستند، گفت: حدود ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید سیگار در کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی همچنین در پاسخ به اینکه در سال جاری قیمت سیگار چند درصد افزایش خواهد یافت؟ گفت: بعد از مشخص شدن میزان افزایش حقوق دستمزد و تورم امکان برآورد دقیق در این زمینه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت سیگار صادرات سيگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو