Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:10:23 GMT

وقتی آل سعود از «کرونا» هم سواستفاده می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۷۴۷

صفحه توییتری بازداشت‌شدگان آزادی بیان در عربستان افشا کرد که مقامات سعودی طی 24 ساعت گذشته موج جدیدی از دستگیری‌ها علیه شماری از فعالان را آغاز کرده‌اند.

اخبار بین الملل - این صفحه که اخبار مربوط به بازداشت‌شدگان آزادی بیان در عربستان سعودی را پیگیری می‌کند اعلام کرد که ریاض از سرگرم‌شدن افکار عمومی به حواشی ویروس کرونا برای آغاز بازداشت‌های جدید ضد فعالان سوءاستفاده می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صفحه آمده که این موج از بازداشت‌ها شامل «محمد الجدیعی» فعال رسانه‌ای٬ «ماجد الغامدی» دانشجوی دکتری و «منصور الرقیبه» فعال رسانه‌ای معروف به همراه شمار دیگری از فعالان سعودی بوده است.

این درحالی است که رسانه‌های رسمی عربستان هیچ خبری درباره این بازداشت‌ها و دلیل آنها منتشر نکرده‌اند.

صفحه بازداشت‌شدگان آزادی بیان در عربستان٬ سوءاستفاده مقامات سعودی از بحران کرونا برای راه‌اندازی یک کمپین جدید از بازداشت‌ها علیه فعالان را محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات و نیز آزادی سریع همه بازداشت‌شدگان آزادی بیان شد.

صفحه مذکور همچنین خاطرنشان کرد که با آغاز آوریل 2020 تقریبا یک سال از بازداشت خودسرانه تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان سعودی از جمله «عبدالله شهری» و «رضا البطوری» و «علی الصفاره» و «فهد اباالخیل» می‌گذرد.

عربستان سعودی از نوامبر 2017 و پس از ولیعهدی « محمد بن سلمان » در این کشور٬ شاهد موج گسترده‌ای از بازداشت‌ها علیه فعالان و حتی بسیاری از شاهزادگان و مسئولان بلندپایه بوده که بازداشت «احمد بن عبدالعزیز» پسر بنیانگذار حکومت سعودی و «محمد بن نایف» ولیعهد سابق این کشور که ماه گذشته به دستور محمد بن سلمان انجام شد٬ از جمله این بازداشت‌های خودسرانه است.

در حال حاضر نیز مقامات سعودی همچنان کمپین دستگیری‌های خودسرانه را ادامه داده و موج جدید این بازداشت‌ها شامل نخبگان سیاسی و دینی و شخصیت‌های تجاری و بازرگانی بوده که تا مرز بازداشت عموزادگان ولیعهد و فرزندان و خانواده‌های آنها پیش رفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان ریاض کرونا محمد بن سلمان عربستان عربستان سعودی آل سعود ویروس کرونا بازداشت شدگان آزادی بازداشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که اخبار مختلفی در خصوص احتمال جدایی محمد صلاح از لیورپول در پایان فصل جاری مطرح می‌شد، با اعلام جدایی یورگن کلوپ از این تیم در پایان فصل، ابهامات بیشتری پیرامون آینده این بازیکن شکل گرفت و بسیاری درباره استراتژی جدید باشگاه انگلیسی در فصل‌های آینده صحبت می‌کنند.

خوزه انریکه، ستاره سابق لیورپول، در گفت‌وگویی اعلام کرد صلاح در صورت داشتن پیشنهاد مناسب، لیورپول را ترک خواهد کرد. این در حالی است لیگ عربستان با توجه به صحبت‌ها در مورد پیشنهادی به ارزش 200 میلیون پوند، به جذب این ملی پوش مصری نزدیک‌تر است.

انریکه همچنین با تاکید بر اینکه بعید می‌داند پیشنهاد جذاب عربستانی‌ها توسط صلاح رد شود، گفت با توجه به پایان دوران مربیگری یورگن کلوپ در لیورپول، تابستان، بهترین زمان برای جدایی محمد صلاح از لیورپول خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این چندین روزنامه اروپایی تایید کرده بودند که محمد صلاح به انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان در فصل آینده نزدیک است.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه