Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@21:01:49 GMT

مقابله با آثار تجاری شیوع بیماری کووید_19 در حوزه اوراسیا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۹۷۶

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، به نقل از دفتر همکاری ایران و اوراسیای سازمان توسعه تجارت ایران، آندری اسلپنوف، وزیر تجارت اوراسیا در خصوص بسته تدوین شده برای مقابله با آثار تجاری شیوع بیماری کووید ۱۹ در حوزه اوراسیا گفت: با توجه به افت بازارهای داخلی و جهانی، نیازمند به بازنگری استراتژی‌ها و سیاست‌های خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه کمیسیون اقتصادی اوراسیا تصمیم دارد اقدامات مناسبی را برای پاسخگویی سریع به فضای جدید اقتصادی اتخاذ و سیستم موثری برای برقراری ثبات ایجاد کند.

وی افزود: مجموعه اقدامات دارای اولویت شامل: کنترل دقیق سیاست‌های گمرکی و تعرفه‌ای برای گروه‌های کالایی منتخب، کنترل و هماهنگی اقدامات با هدف جلوگیری از فروپاشی بازارهای داخلی، اقدامات با هدف تثبیت اوضاع بازارهای مالی است.

وزیر تجارت اوراسیا گفت: گام‌های اولیه شامل اقدامات گمرکی و تغییرات تعرفه‌های گمرکی جهت اطمینان از تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس برداشته شده است.

اسپلنوف اظهار داشت: جبران خسارت به زنجیره‌های تولید در بازارهای داخلی و همچنین شرکت‌های صادرات‌محور به عنوان اقدامات کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است. در همین راستا، تصمیم گرفته شده که تعرفه واردات برای تعدادی از کالاها مانند: اجزا و قطعات (کالاهای واسطه‌ای)، مواد اولیه و خام کاهش یابد. این اقدام می‌تواند به جبران خسارت‌های جاری و آینده شرکت‌های تولیدی در جهت حفظ عملکرد خود کمک کند.

به گفته وزیر تجارت اوراسیا در شرایط فعلی، فرصت‌های جدیدی در برخی بازارها ایجاد شده، به عنوان مثال با توقف تولید برخی کالاها توسط تولیدکنندگان چینی، فرصت‌های جدیدی برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایجاد می‌شود. وی گفت: برخی بازارها با کمبود تولید مواجه شده‌اند و لازم است این بازارها را شناسایی کرده و بررسی کنیم که چه پتانسیل‌هایی در این بخش‌ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی بازار باعث ایجاد انگیزه بیشتر در دیجیتالی شدن تجارت می‌شود. تجارت الکترونیکی نه تنها در بعد تجارت کالا بلکه در فرایندهای تجاری از جمله ترانزیت و تعاملات بخش‌های خصوصی با یکدیگر (B2B)  هم امکان توسعه پیدا کرده است.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی بازار باعث ایجاد انگیزه بیشتر در دیجیتالی شدن تجارت می‌شود. تجارت الکترونیکی نه تنها در بعد تجارت کالا بلکه در فرایندهای تجاری از جمله ترانزیت و تعاملات بخش‌های خصوصی با یکدیگر (B2B)  هم امکان توسعه پیدا کرده است.

در همین زمینه میخاییل میاسنیکوویچ، رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نیز شورای هماهنگی را برای تدوین اقدامات واکنش سریع جهت مقابله با شیوع بیماری کووید_ ۱۹ ایجاد کرد که شامل وزرای همکاری گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، وزیر اطلاعات و فن‌آوری ارتباطات، وزیر همگرایی و اقتصاد کلان ، وزیر اقتصاد و سیاست‌های مالی، وزیر قوانین فنی و وزیر تجارت این اتحادیه است.

هدف این شورا کمک به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای مقابله با گسترش کرونا ویروس و ارائه پیشنهاد برای اتخاذ اقدامات هماهنگ برای اطمینان از حفاظت سلامت عمومی، با در نظر گرفتن نیاز به پایداری اقتصادی، تجارت دو جانبه کالا و آزادی جابجایی نیروی کار در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

گفتنی است، اقدامات تجاری کشورهای جهان در راستای مقابله با بیماری کووید - ۱۹، بعضاً به صورت اعلام نشده و موقت در حال اجرا هستند. در همین راستا، سازمان جهانی تجارت از کشورهای عضو درخواست کرده که مجموعه اقدامات خود را که به دلیل شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا اتخاذ کرده‌اند به آن سازمان به صورت رسمی منعکس کنند تا امکان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی فراهم شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجارت سلامت کشورهای جهان نیروی کار اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیماری کووید شیوع بیماری وزیر تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان

نشست دو جانبه به هدف گسترش روابط تجاری میان هیات پاکستانی و مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در کابل برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست گفته است که انتظار می‌رود با آمدن هیاتی از پاکستان، تنش‌های به میان آمده میان کابل و اسلام‌آباد از میان برداشته شوند.

در این نشست به‌گونه مفصل به مسایلی از جمله گسترش روابط تجاری و رفع چالش‌های تجاری و ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان پرداخته شد.

در همین حال شماری از تاجران تاکید دارند که آمدن هیاتی از پاکستان در شرایط کنونی در بهتر شدن روابط تجاری میان دو کشور نقش مهم دارد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته است که مشکلات سیاسی همواره اثرهای منفی بر تجارت کابل و اسلام‌آباد داشته و نیاز است تا روابط تجاری افغانستان و پاکستان مطابق اصول جهانی باشد.

روز گذشته هیاتی به ریاست محمد خرم آغا معین وزارت تجارت پاکستان در سفر دو روزه به افغانستان آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها