Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@05:27:04 GMT

تداوم بارش‌ها در کشور تا دوشنبه

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۰۲۳

تداوم بارش‌ها در کشور تا دوشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل‌ها طی روز جاری، پنجشنبه به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، ایلام و جنوب خوزستان، در سایر مناطق کشور به تناوب در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات البرز مرکزی زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز جمعه این وضعیت در نیمه شرقی کشور شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی رخ خواهد داد. دریای خزر نیز از بعد از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روز شنبه با عبور از تراز میانی از نوار شمالی کشور در مناطق شمال غرب دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شمال شرق و طی روز یکشنبه در شمال شرق، در برخی نقاط شرق و دامنه‌های البرز شرقی شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف خواهیم بود و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه مجدداً در نقاط شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه های البرز و مرکزی بارش رخ خواهد داد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: فردا (۱۵ فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری، وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۲ و ۹ درجه سانتیگراد است. در روز (۱۶ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت کمی با وزش باد در بعد از ظهر و افزایش ابر و بارش پراکنده و احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای این روز به ترتیب ۲۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تداوم بارش هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان افزود: یکشنبه و دوشنبه ( ۲ و ۳ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می.شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۴ اردیبهشت) دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. چهارشنبه (۵ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

ضیاییان افزود: سامانه بارشی پنجشنبه (۶ اردیبهشت)در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ( ۴ اردیبهشت) ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۳ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.


دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هشدار زرد و نارنجی برای این استان ها | تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور + فیلم
  • تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق