Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@18:42:02 GMT

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۵۳۴

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان اظهار داشت: وقتی می‌گوئیم با چالش در مصرف روبرو هستیم، این چالش لزوماً به آب موجود در مخازن و سدها بر نمی‌گردد، بلکه ما به ظرفیت تصفیه خانه‌هایمان نگاه می‌کنیم که باید کشش تأمین آب را داشته باشد.

وی گفت: درست است که ما امروز آب را برای موارد بهداشتی مصرف می‌کنیم، اما این همان آب شرب است، زیرا آب بهداشتی و شرب در یک شبکه مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو افزود: در بعضی از مناطق کشور، مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است، اما به طور متوسط در سطح کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش مصرف آب داشتیم.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن برخی استان‌ها به فصل گرم، گفت: طبیعتاً مصرف برق در این استان‌ها افزایش پیدا می‌کند، بنابراین ما از مردم عزیز می‌خواهیم مثل همیشه توجه داشته باشند و بدون کوچک‌ترین اغماضی در رعایت مسائل بهداشتی به گونه‌ای موارد بهداشتی را انجام دهند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی این ایام را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو گفت: هر چند نسبت به پارسال بارش‌ها ۱۱ درصد کمتر است، اما پارسال یک سال استثنایی بود.

وی افزود: بارش‌ها امسال نسبت به متوسط ۵۰ سال اخیر حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است و این بدان معناست که مخازن ما در وضعیت خوبی هستند.

وزیر نیرو گفت: فقط در استان خوزستان برای آماده شدن در مقابل سیلاب‌های پیشرو، حدود ۵ و نیم میلیارد متر مکعب حجم خالی در مخازن داریم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت نیرو مصرف برق مصرف آب رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار