Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:23:30 GMT

خانواده معظم شهدا به مردم درس مقاومت می دهند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۷۱۸

خانواده معظم شهدا به مردم درس مقاومت می دهند

سالار قاسمی روز پنجشنبه دردیدار با خانواده شهید فهمیده به مناسبت درگذشت پدرشهیدان فهمیده به ایستادگی خانواده معظم شهدا از اول انقلاب تا امروزاشاره کرد و گفت: پدران و مادران شهدا فرزندان برومندی را پرورش دادند تا از اسلام، انقلاب و کیان ایران اسلامی دفاع کنند.

وی بیان داشت: یکی از وظایف ما را در مقابل خانواده معظم شهدا و ایثارگران را انتقال ارزش های انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت، ایستادگی و ایثار به نسل های آینده تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی ادامه داد: مقاومت و صبر خانواده شهدا و ایثارگران به نظام آبرو بخشیده والگوی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا در راه اسلام، وطن و دفاع از حریم ولایت از جان عزیزترین کسان خود گذشته اند، یادآورشد:امنیت بی نظیرکشورمدیون خون پاک شهدا ست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: : شهدایی مانند شهید سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه اطلاعات از ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

قاسمی عنوان کرد: خانواده ها معظم شهدا و ایثارگران  سرمایه ای ارزشمند برای نظام اسلامی و انقلاب محسوب می شوندکه باید قدردان آنان را بدانیم.

وی گفت: روح بلند پدرشهیدان فهمیده در روزی مزین به نام روز جمهوری اسلامی پر کشید شایسته است این خانواده معزز به ویژه فرهنگی فرهیخته خواهرشهیدان فهمیده با تمام رنجی که می برید از حریم امید پاسداری کنید و صبورانه این بار را به دوش بکشید.

حاج محمدتقی فهمیده پدر شهیدان فهمیده ۲ روز پیش پس از ماه ها تحمل درد و رنج ناشی از بیماری و فراغ فرزندان شهیدش به دیدار معبود شتافت .

پیکر پدر شهیدان فهمیده روزگذشته بدون برگزاری آیین تشییع دربهشت زهرا (س) منتقل و به خاک سپرده شد.

حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر بزرگوار شهیدان فهمیده نیز روز ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

شهید محمدحسین فهمیده که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

شهید داوود فهمیده نیز در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ و سن ۲۱ سالگی در منطقه عملیاتی حاج عمران شربت شهادت نوشید.

برچسب‌ها البرز والدین شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز والدین شهدا البرز والدین شهدا معظم شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهدای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان که در محل سالن شهدای فرهنگی خورموج برگزار شد گفت: برخی از بندگان برگزیده خدا در عرض یک سال راه هزار ساله را طی می‌کنند که آنقدر خوب طی طریق می‌کنند که بلافاصله نمره قبولی می‌گیرند و چون خداوند می‌خواهد به سایر بندگان بگوید که این مسیر را طی کنید و آنها را الگوی دیگران قرار دهد با اعطای شهادت پرده از چهره آنان برمی‌دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند، گفت: شهدا زنده هستند چون خداوند می‌خواهد برای دیگران الگو باشند و بوسیله آنان با دیگران احتجاح کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند شهادت قله است و دامان آن پدران و مادران شهدا هستند چرا که نبوغ و استعداد شهدا در بستر تربیت والدین و همراهی و پشتیبانی همسران آنان شکل گرفته است و لذا والدین و همسران و فرزندان شهدا در اجر و مقام آنان شریک هستند.

وی ضمن تمجید از صبر و استقامت همسران شهدا گفت: اگر استان بوشهر دیار غیور مردان است این امر در بستر همراهی و تربیتی غیور زنان حاصل شده است و نتیجه آن این بوده که فرزندان این استان پوزه استعمار را با شجاعت خود به خاک بمالند.

وی با اشاره به اینکه‌مطالبات و خواسته‌های خانواده‌های معظم شهدا پیگیری می‌شود گفت: نارضایتی‌هایی که از سوی خانواده‌های معظم شهدا در مورد ارائه خدمات بیمه دی وجود دارد رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک مجلس و دولت اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر چند برابر و مستمری والدین شهدا نیز ۱۱۴ درصد افزایش دارد که نشانگر توجه ویژه دولت به خواسته‌های خانواده‌های معظم شهداست.

وی همچنین از ۳ برابر شدن سرانه بیمه تکمیلی و پرداخت ۱۰۰ درصدی مبالغ به بیمه‌ها خبر داد.

کد خبر 6082050

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم