Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:24:45 GMT

شهر زنجان با ۱۵.۱ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۹۱۱

شهر زنجان با ۱۵.۱ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشت

رسول همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به میزان بارش‌های به ثبت رسیده از ایستگاه های هواشناسی استان زنجان طی فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته (تا ساعت ۱۰:۳۰) اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، میزان بارش باران در شهرستان ماهنشان ۱۵ میلیمتر و دانشگاه و فرودگاه زنجان نیز به ترتیب ۱۴.۹ و ۱۴ میلیمتر، گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در فیله خاصه ۹.۸، قیدار ۸.۱،  دندی ۸، باش قشلاق گرماب ۷.۸، گرماب ۶.۹، آببر ۶، حلب ۵.۸، سجاس ۵.۸، صائین قلعه ۵.۲،  پری ۴.۹، چورزق ۴.۷، خرمدره ۴.۵، خیرآباد ۴، ابهر ۳.۶، نیک پی ۲.۹، زرین رود ۲.۸ و گیلوان ۰.۲ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.

همتی، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و با اشاره به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشار کرد و افزود: طی مدت یاد شده، میزان دمای هوا در قیدار ۲ و ۱۰،  سجاس ۲ و ۱۱،  زنجان ۲ و ۱۳،  زرین رود ۳ و ۱۲،  خیرآباد ۳ و ۱۲،  دانشگاه زنجان ۳ و ۱۳،  باش قشلاق گرماب ۳ و ۱۲،  صائین قلعه ۳ و ۱۲،  فرودگاه زنجان ۳ و ۱۳،  گرماب ۳ و ۱۲،  پری ۴ و ۱۲،  حلب ۴ و ۱۴،  دندی ۴ و ۱۳، ابهر ۵ و ۱۳، خرمدره ۵ و ۱۴،  نیک پی ۶ و ۱۶،  فیله خاصه ۷ و ۱۷،  ماه نشان ۷ و ۱۴، آببر ۱۱ و ۲۰، چورزق ۱۱ و ۲۱ و گیلوان ۱۲ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بارش باران /جمعه ۱۵ فروردین ماه/ به صورت محلی و ضعیف خواهد بود اما سامانه بارشی جدید از روز شنبه وارد منطقه و استان شده و شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

برچسب‌ها بارندگی بارش باران زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی بارش باران زنجان سازمان هواشناسی بارندگی بارش باران زنجان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شد و نسبت به ثبت بارش‌ها اقدام کرد و لذا احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده بود.

وی رکورد بیشترین بارش‌ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

شیرغلامی، ادامه داد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکوردار بوده است.

بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد باعث جاری شدن رودخانه های فصلی در مناطق ییلاقی در شهرهای تفت و اسلامیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • بیشترین بارش‌ها با ۴ میلیمتر در بروجن
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر