Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه گونه‌های مقاوم به خشکی طی یک ساله گذشته در دو هزار و ۷۵۰ هکتار اراضی استان سمنان کاشته شده است، ابراز داشت: در این خصوص مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم‌آبی در اراضی بیابانی شهرستان‌های سمنان، گرمسار و شاهرود صورت گرفته است.

وی افزود: تاغ، آتریپلکس و قره داغ از جمله گیاهانی هستند که سال ۹۸ در راستای مقابله با بیابان‌زایی و گرد و غبار در اراضی بیابانی شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه، میامی و سمنان کاشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۱۳ میلیارد ریال منابع مالی برای مقابله با بیابان‌زدایی در استان هزینه صرف شده است، ابراز داشت: این مبلغ برای کاشت، توسعه، مراقبت و نگهداری گونه‌های کشت‌شده در اراضی بیابانی استان اختصاص یافت.

جلالی ضمن بیان اینکه با تخصیص اعتبارات لازم بوته کاری در اراضی بیابانی سمنان، گرمسار و شاهرود آغاز می‌شود، در ادامه تصریح کرد: در مجموع اجرای طرح بوته کاری و کنترل رواناب در اراضی بیابانی استان سمنان برای سال ۹۹ به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش پیشروی بیابان است، افزود: بیشترین کانون‌های بحرانی فرسایش بادی با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت در شهرستان شاهرود و کمترین آن با ۱۵ هزار هکتار وسعت در شهرستان گرمسار قرار داردَ که اجرای این طرح‌ها می‌تواند این اثرات را به طور چشمگیری کاهش دهد.

کد خبر 4890649

منبع: مهر

کلیدواژه: بیابان زدایی بیابانی شدن مراتع ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سیلاب سال جهش تولید گرگان طرح غربالگری بارش باران فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد روز طبیعت تردد وسایل نقلیه اراضی بیابانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان با حضور مدیران آبفا کشور و سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن همایش شهید سردار قاسم سلیمانی شرکت آبفا استان سمنان برگزار شد.

بر اساس نظر هیئت داوران گزارش خبرگزاری مهر استان سمنان به قلم محمد علی عباس نژاد توانست مقام دوم این جشنواره را کسب کند.

این گزارش به مشکلات آبرسانی به شهرستان شاهرود و همچنین مشکلات و معضلات کم آبی و خشکسالی اشاره دارد. سال گذشته و در نخستین دوره جشنواره آب و رسانه نیز مقام اول به خبرگزاری مهر استان سمنان رسیده بود.

گزارش مردم منتظر آبرسانی به شاهرود / روایت وعده‌هایی که عملی نشد مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط محمد علی عباس نژاد نگارش و به مسائل مرتبط با کم آبی در شاهرود و تعویق طرح‌های آبرسانی اشاره داشت.

عباس نژاد یکی از باسابقه‌ترین خبرنگاران استان سمنان با بیش از سه دهه کار رسانه‌ای است.

کد خبر 6087818

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • پایان مسابقات تنیس در گرمسار و شاهرود
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد