Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:12:51 GMT

۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن در آبهای هرمزگان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۰۶۱

۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن در آبهای هرمزگان نجات یافتند

الله مراد عفیفی پور روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین در این مدت فعالیت‌هایی همچون داکینک سوپر تانکرها تا عملیات ورود وخروج کشتی‌های ۱۴ هزار و ۵۰۰ تی .ای .یو کانتینری در آبهای هرمزگان انجام شده است.

وی، مدیریت سوانح شناورهای مضطر در آبهای حاکمیتی و راه اندازی کامل سامانه جامع دریایی (زیر سیستم جست وجو و نجات دریایی ) و همچنین افزایش ۲۰ درصدی عملیات راهنمایی کشتی ها را دیگر اقدامات دریایی درسال ۹۸ عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرایند استعلام‌های تغییر مالکیت شناورها در دفترهای اسناد رسمی با هدف سهولت در انجام امور و حذف مراجعه حضوری مالکان و بهره برداران از اقدام های انجام شده در اداره بازرسی و ثبت شناورها  می باشد.

عفیفی پور گفت: اقدام مهم دیگری که در راستای ارتقاع سطح ایمنی سفرهای دریایی در اداره بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر هرمزگان صورت گرفت اتخاذ تدابیر و اجرای فرایند انطباق شناورهای مسافربری با دستورالعمل های ابلاغی و نظارت بر طراحی اولیه و ساخت ۴ فروند شناور بزرگ تفریحی به منظور صادرات بوده است.

وی با اشاره به مجوزهای صادره جهت ساخت شناور و نظارت بر کارگاه ها وکارخانه های کشتی سازی در استان اظهار داشت : ۴۹۵ مجوز ساخت شناور جدید درسال گذشته صادر شد و ۶۷ مورد ممیزی ایمنی نیز انجام گرفت .

این مسوول یادآورشد: توجه علمی و عملی در همه زمینه ها از جمله خدمات دریایی مسوولیت بزرگی است که تلاشگران حوزه دریایی استان هرمزگان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار آن متعهد بوده و انجام دقیق ماموریت‌های محوله درگستره آبهای بین المللی و حاکمیتی را آرمان مشترک خود می‌دانند.

استان هرمزگان با برخورداری از  ۴۶ کارگاه و کارخانه کشتی سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیرات شناورها در کشور معرفی شده است 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا صنعت کشتی هرمزگان دریایی آبهای بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک