Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آتش‌نشانان اصفهانی با استفاده از تجهیزات جدید بر روی خودروهای آتش‌نشانی، به کار گیری نیروی انسانی و زمان مورد نیاز را برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس به حداقل رساندند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با ورود کروناویروس منحوس به اصفهان و عواقب آن، بسیاری از مردم با مشکلات بسیاری مواجه شدند و در این راستا هر کدام از سازمان‌ها به نوعی برای پیشگیری و مقابله با آن به پا خاستند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال را قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضدعفونی معابر مختلف از جمله اقداماتی بود که بسیاری از نهادها، ارگان‌ها، نیروهای خودجوش مردمی و جهادی به این کار همت گماشتند و با تهیه مواد ضدعفونی مناسب و دستگاه‌های مختلف اسپری با ورود به خیابان‌ها و محله‌های شهر اقدام به این کار کردند. هر چند حضور این افراد در جامعه بی‌خطر نبود و آنها باید با رعایت نکات کاملا بهداشتی و حفظ سلامت خود در برابر کرونا ویروس، شهر را ضدعفونی می‌کردند.

حفظ محیط زیست و فضای سبز شهر هم در این راستا باید مورد توجه افرادی که شهر را در برابر ویروس ضدعفونی می‌کنند باشد و سعی کنند از مواد یا وسایلی استفاده کنند که علی‌رغم ضدعفونی و گندزدایی محل، زندگی گل‌ها و درختان را به خطر نیندازند.

استفاده از تجهیزات جدید ضدعفونی، سرعت عمل و پوشش بیشتر با حداقل نیروی انسانی را به دنبال دارد

 مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به استفاده آتش‌نشانی اصفهان از تجهیزات جدید برای ضدعفونی اماکن عمومی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای ضدعفونی شهر و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، استفاده حداقلی از نیروی انسانی، حفظ سلامت آنها، کاهش زمان انجام کار  و حفظ محیط زیست است.

محسن گلابی افزود: از زمان شیوع کرونا ویروس، آتش‌نشانی اصفهان یکی از دستگاه‌هایی بود که در راستای پیش‌گیری و مقابله با این ویروس در اماکن عمومی قرار گرفت و  ضدعفونی کردن مناطق تا ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اماکنی مانند اطراف بیمارستان‌ها که احتمال آلودگی بیشتری دارند، بیشتر مورد توجه است، گفت: توجه به این محل‌ها نسبت به سایر مناطق بیشتر است و ضدعفونی بیشتری هم نیاز دارد، لذا بر آن شدیم که از سیستمی استفاده کنیم که  به کار گیری حداقل نیروی انسانی، سرعت عمل بیشتر و سطح پوشش بیشتر را داشته باشد.

سپاه تبریز در میدان مبارزه بیولوژیک با کرونا /حضور 12 هزار بسیجی در ضدعفونی شهرگزارش میدانی تسنیم| شهرضا در مقابله با کرونا تعطیل شد / فعالیت 10 گروه جهادی برای ضدعفونی شهرگزارش ویدئویی تسنیم|تلاش شبانه‌روزی پاسداران لشکر 10  عملیاتی سیدالشهداء ‌برای ضدعفونی شهرها

وی تصریح کرد: از طرفی موضوعات زیست محیطی و حفظ فضای سبز نیز مد نظر قرار داشت و در این راستا باید از مواد ضدعفونی استفاده شود که کمتر آسیب به آنها وارد کند.

گلابی ادامه داد: همه جنبه‌ها مدنظر قرار دارد و بر این اساس توربوفن‌هایی در هنگام حوادث با فشار مثبت یا منفی و به حالت مکنده و دمنده به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به طراحی قبلی و استفاده این دستگاه برای اطفای حریق، اظهار داشت: ماه‌ها قبل با همکاری یکی از شرکت‌های صنعتی وارد مذاکره و طراحی شدیم و در حال حاضر با توجه به نیاز روز و ضدعفونی اماکن عمومی این کاربری پیش‌بینی و بر روی یکی از خودروهای آتش‌نشانی مستقر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تعدادی از پرسنل آتش‌نشانی دستگاه‌هایی با سایز کوچک‌تر بر روی خودروهای آتش‌نشانی طراحی کردند و در حال حاضر مشغول ضدعفونی حاشیه شهرها، نزدیک مراکز بهداشتی، درمانی، قرنطینه‌ای و سایر مناطق شهر هستند.

گلابی افزود: نیروهای ضدعفونی آتش‌نشانی اصفهان از ساعت 5 بعد از ظهر تا پاسی از شب و در روزهایی که منع تردد هست از شب تا صبح اقدام به ضدعفونی می‌کنند.

وی با بیان اینکه چند روزی است از تجهیزات جدید ضدعفونی استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم و موضوع ایمنی شهرمان را بالا ببریم و به کمک مردم بشتابیم.

انتهای پیام/166/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش نشانی اصفهان تجهیزات جدید نیروی انسانی برای ضدعفونی کرونا ویروس ضدعفونی شهر اماکن عمومی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانان اصفهانی هفته گذشته در اجرای مأموریت‌های خود موفق به پوشش ۱۰۳ حادثه شدند که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به تصادفات و۵۷ مورد مربوط به محبوسی و سقوط بوده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار فعالیت هفته گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعداد کل تماس‌های شهروندان با سامانه همیشه بیدار ۱۲۵، ۱۱ هزار و ۳۴ مورد بوده است که از این تعداد ۲۳۵ تماس به اعزام آتش‌نشانان به محل اعلام شده، منجر شده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۷۹ حریق صورت گرفته که از این تعداد ۱۶ مورد مربوط به منازل، ۷ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۱ مورد مربوط به خودروها بوده است، افزود: در این مدت ۱۰۳ حادثه پوشش داده شده که ۱۴ مورد مربوط به تصادفات، محبوسی و سقوط ۵۷ مورد و ۵۳ مورد نیز خدمات ایمنی به شهروندان ارائه شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به جاری‌شدن دوباره زاینده‌رود تصریح کرد: استقرار ۱۱ مورد خودروهای غواصی و ۴۸ مورد خودروهای اطفائیه در معابر پرتردد توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه این سازمان انجام شده است.

شریعتی ادامه داد: در هفته گذشته تعداد ۲۱ مورد گشت ایمنی برای پوشش موارد غیر ایمنی در حوزه استحفاظی توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی انجام شده است.

کد خبر 746858

دیگر خبرها

  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • آتش سوزی و انفجار در اصفهان