Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با وجود تلاش هیات رئیسه برای برگزاری جلسا‌ت صحن، ستاد مبارزه با کرونا با برگزاری آن مخالفت کرده است که احترام به این تصمیم در واقع نشانه قانونمندی و احترام به مراجع قانونی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدعلی وکیلی در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم برگزاری جلسات علنی مجلس، توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بنای هیات رئیسه بر این بود که جلسات علنی و حضوری برگزار شود، اما در عین حال مرجعی به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و باید به تصمیمات و تشخیص های پزشکی این ستاد احترام گذاشت و آن را عملی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مرم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: از این رو وقتی دو بار تصمیم به برگزاری جلسه علنی و حضوری گرفته شد با مخالفت رسمی وزیر بهداشت رو به رو شدیم، بنابراین نمی توان گفت فرار از مسئولیت وجود داشته، بلکه احترام به تشخیص پزشکی مقامات بوده است و در جامعه قانونمند این حداقل وظیفه ای است که در مقابل مراجع قانونی باید رعایت شود.  

وی بیان داشت: در چند مرحله اقدام به برگزاری جلسات با فناوری دیجیتالی دوسویه شد اما برخی نمایندگان به هر دلیل آنلاین نشدند و در جلسه دیجیتالی دوسویه که برگزار شد نصاب حاصل نشد. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: در همان جلسه دیجیتالی تصمیم گرفته شد با رعایت پروتکل های بهداشتی جلساتی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده داشته باشیم تا به انتظار برخی از همکاران پاسخ داده شود .  

وکیلی به دلایل به حدنصاب نرسیدن جلسات مجازی پرداخت و گفت: اولا برخی از نمایندگان به اینترنت متصل نشدند و مجموعه ای از مشکلات دست به دست هم داد تا ما به لحاظ عددی به نصاب لازم برای اینکه جلسه را به صورت دیجیتالی اداره کنیم و اطمینان حاصل شود که برای رای گیری ها و تصمیم گیری های کلان را داریم، فراهم نشد؛ این عوامل دست به دست هم داد تا تصمیم گرفته شود هفته آینده نشستی علنی و حضوری داشته باشیم. 

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: البته آخرین جلسه دیجیتالی ما نزدیک به حدنصاب بود و پیش بینی می کنیم اگر بخواهیم جلسه دیجیتالی دیگری داشته باشیم، حتما به نصاب لازم دست پیدا می کنیم، اما با توجه به نظر و تصمیم هیئت رییسه تصمیم گرفته شد که هفته آینده دو روز صحن علنی برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس محمدعلی وکیلی بیماری جلسه دیجیتالی کرونا جلسه دیجیتالی هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات مجلس هندوستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو؛ فرایند جمع آوری آرای بزرگترین انتخابات جهان از امروز در پرجمعیت کشور دنیا آغاز شد.
با اعلام کمیسیون انتخابات هند، هجدهمین دوره انتخابات مجلس نمایندگان این کشور از امروز آغاز شد.
با توجه به جمعیت ۹۶۹ میلیون نفری واجدان شرایط رای دادن و ضرورت تامین امنیت شعب اخذ رای انتخابات در هفت مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن امروز برگزار شد.
در این مرحله بیش از ۱۸۶ میلیون نفر می‌توانند سرنوشت ۱۰۲ صندلی مجلس نمایندگان این کشور را تعیین کنند.
امروز مردم برخی شهر‌ها در ۲۱ ایالت و قلمرو اتحادیه مرکزی پای صندوق‌های رای رفتند. پیش‌بینی می‌شود در انتخابات کنونی بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط رای دادن مشارکت کنند. جمعه بعد مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود انتخابات مجلس نمایندگان هند دوازدهم خرداد به پایان میرسد و سه روز بعد نتایج آن اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راجیو کومار: رییس کمیسیون انتخابات هند
شهروند 

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است