Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:28:35 GMT

۵۸۲ هزار نفر توسط هلال‌احمر قم غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۲۷۴

۵۸۲ هزار نفر توسط هلال‌احمر قم غربالگری شدند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر قم، محمد گل‌فشان در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم غربالگری انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در این مدت کارکنان، جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب ۱۸ پایگاه با استفاده از ۵۶ دستگاه تب‌سنج به پایش و غربالگری  سلامت عموم مردم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال‌احمر قم اظهار داشت: از افرادی که تحت غربالگری قرار گرفتند ۷۹۱ نفر دارای تب بوده و مشکوک شناخته و برای ادامه تشخیص ابتلا به بیماری کرونا راهنمایی شدند و ۵۸۱ هزار و ۶۹۲ نفر نیز بدون علامت به مسیر خود ادامه دادند.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه نیروهای هلال‌احمر استان قم در اجرای این طرح عنوان کرد: در اجرای این طرح ۳۷۸ نفر روز از کارکنان و یک هزار و ۵۱۶ داوطلب با خدمت‌رسانی، مشارکت خود را به نمایش گذاشتند.

گل‌فشان گفت: در بخش لجستیک و تجهیزات نیز ۲۵ دستگاه آمبولانس، کمکدار سبک، خودروی سبک و سایر تجهیزات مورداستفاده قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز سیزدهم فروردین‌ماه ۴۷ هزار و ۵۹۷ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خدمت رسانی شماره تلفن قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این برنامه شهر گچساران و سه روستا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و برنامه‌های سلامت اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش پرورش نیز در راستای غربالگری روانی دانش آموزان دبیرستان، همکاری ویژه داشته و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی کنند.

عسکری اظهار داشت: والدین نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارند و می‌توانند فرزندان خود را برای بررسی سلامت روان به پایگا ه ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند.

وی افزود: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان بوده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی ضرورت دارد.

کد خبر 6086440

دیگر خبرها

  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد