Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@15:42:51 GMT

راه‌های گرمیداشت نیمه شعبان در ایام مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۲۷۸

راه‌های گرمیداشت نیمه شعبان در ایام مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه در شرایط تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی به دلیل مقابله با کرونا می‌توان با اقدامات فردی و اجتماعی ولادت امام زمان(عج) را گرامی داشت، گفت: احیای خانوادگی شب نیمه‌شعبان و دستگیری از نیازمندان ازجمله این اقدامات است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره راه های گرامیداشت ایام ولادت امام زمان(عج) در شرایط تعطیلی اماکن و تجمعات مذهبی در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: استفاده از رسانه ملی و نیز فضای مجازی به منظور جریان سازی محتوایی از مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و مهدویت یکی از راه های گرامیداشت این ایام در شرایط مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: اهتمام به انجام مستحبات این ایام نیز فرصت بزرگداشت ایام ولادت امام زمان(عج) را به ما می دهد برای مثال اگرچه فعالیت مساجد و اماکن مذهبی در این ایام به منظور قطع زنجیره مبتلایان به کرونا، تعطیل و ممنوع است اما می توانیم خودمان در خانه در شب نیمه شعبان همراه با اعضای خانواده احیاء بگیریم و اعمال مستحب و موکد این شب را به جای آوریم.

 

وی تصریح کرد: یا آنکه هر کسی در سر در خانه خود پرچمی از القاب و شعارهای مهدوی را نصب و به فضاسازی مهدوی در روزهای منتهی به ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) کمک کند.

 

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: همچنین، اجرای پویش های مهدوی، قرائت جمعی ادعیه مهدوی، صدقه دادن برای امام زمان(عج) به صورت فراگیر و کمک به نیازمندان چراکه نیمه شعبان روز حمایت از مستضعفان است، می تواند در این شرایط به بزرگداشت ولادت امام مهدی(عج) کمک کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این می توان با امام زمان(عج) برای کنار گذاشتن یکی از گناهان یا ایجاد یک عادت خوب در خود مثل دستگیری از ناتوانان عهد بست و خود را ملزم به پایبندی به این عهد در ابعاد اجتماعی و فردی کرد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان سبک زندگی منتظرانه امام زمان عج نیمه شعبان ولادت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دقیق اعزام زائران عمره اعلام شد + جزئیات

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج عمره و اعزام زائران خانه خدا از ۱۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدحسین آجیلیان در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳ اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره افزود: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال ۵۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 746416

دیگر خبرها

  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • زمان دقیق اعزام زائران عمره اعلام شد + جزئیات
  • مصدومیت هالند در مهمترین زمان فصل