Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:12:37 GMT

اعطای تسهیلات نوسازی به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۴۲۵

اعطای تسهیلات نوسازی به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی «یوسف غفوری» افزود: تسهیلات نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، این تسهیلات در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز به ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی،  افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سود تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در راستای انگیزه دادن و تشویق انبوه‌سازان و ساکنان در این مناطق، بسیار مناسب در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای تسهیلات ساخت ۱۷۰ میلیون تومانی به ترتیب ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و بقیه آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد. همچنین برای پرداخت تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان نیز به ترتیب ۴۰ میلیون تومان آن با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون دیگر آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران، خاطرنشان کرد: تسهیلات نوسازی به میزان ۱۶۰ میلیون تومان نیز به ترتیب برای ۵۰ میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، ۵۰ میلیون تومان بدون سپرده و ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود ۹، ۱۸ و ۱۶ خواهد بود.

غفوری گفت: سامانه‌های مختلفی به منظور تسریع در بازآفرینی تعریف شده که خوشبختانه نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: سامانه ثبت درخواست تسهیلات نوسازی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، نخستین  سامانه در رابطه با تسهیلات نوسازی در حوزه بازآفرینی شهری است که بر اساس آن، متقاضیان می‌توانند کدپستی یا کد درج‌شده در سند تک‌برگی خانه(کدجام) را در این سامانه وارد کنند و از قرار گرفتن ملک خود در بافت فرسوده مطلع شوند و اگر ملک در بافت فرسوده قرار گرفته باشد، می‌توانند برای دریافت وام مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: سامانه تسهیلات ساخت نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری، سامانه‌ای یکپارچه در سطح کشور است، متقاضیان با ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات خود، کد رهگیری دریافت می‌کنند.

غفوری خاطرنشان ساخت: تسهیلات نوسازی در حال حاضر در بهترین شرایط به متقاضیان پرداخت می‌شود، به ازای هر واحد مسکونی ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق‌تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده کنند، پرداخت می‌شود.

وی درباره سامانه نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها)   گفت: در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، مصوب مجلس شورای اسلامی ایران مورخ ۱۰ اسفند ۹۸ نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها)،  سامانه ای جهت تشخیص صلاحیت توسعه گران، تسهیل گران و کارگزاران در حوزه بازآفرینی در سایت شرکت بازآفرینی شهری به نشانی (udrc.ir) راه اندازی شده است.  

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد؛ تاکنون از ۷۰۰ مورد ثبت‌نامی در این سامانه ۱۷۸ گواهینامه تشخیص صلاحیت فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی  اعطاء شده است.

غفوری با اشاره به اینکه باید مشخصات و اطلاعات پروژه‌های بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه به‌صورت روزانه ثبت شود، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی را براساس اطلاعات مندرج بر سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه اختصاص می‌دهد.

وی با بیان این‌که پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، نوسازی واحدهای مسکونی، فضای شهری و غیره در حوزه بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه باید ثبت شوند، اظهار داشت: کلیه پروژه‌های بازآفرینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور رصد و کنترل می‌شود و سهم هریک از دستگاه‌ها و نهادها در اجرای پروژه‌های بازافرینی مشخص می‌شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص سامانه کنترل پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: در راستای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، به‌زودی کلیه سامانه‌های جزیره‌ای به‌صورت یکپارچه و متمرکز باز طراحی خواهند شد.

برچسب‌ها شركت بازآفرینی شهری ايران وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت بازآفرینی شهری ايران وزارت راه و شهرسازی شركت بازآفرینی شهری ايران وزارت راه و شهرسازی پروژه های بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی حوزه بازآفرینی تسهیلات نوسازی ناکارآمد شهری میلیون تومان کنترل پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی که امروز با هدف شرکت در ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است در این سفر از آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز نیز بازدید کرد.

بازدید از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و همچنین پروژه‌های نوسازی مردمی و پروژه‌های بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی شهر تبریز از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بود.

محمد آئینی در این بازدیدها خاطرنشان کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری از استان‌های سرآمد کشور بوده و می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهرها محسوب شود.

وی یادآور شد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری همچون مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مدد همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز که در این بازدیدها معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: طول مسیرگشایی ۱۸۰۰ متر بود و در مجموع ۷۵۰ ملک در این پروژه نیازمند تملک است.

عزتی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده این پروژه امسال به اتمام رسیده و به مسیر ایده لو متصل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین اظهار کرد: این پروژه در حوزه منطقه ۱۰ تبریز توسط شهرداری منطقه ۱ در حال اجرا بوده و تا کنون یک هزار میلیارد تومان برای تملک در این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب موسوم به پروژه ملی طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه فاز به طور همزمان اجرا می‌شود.

عزتی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر را از اولویت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و نهادهای قضائی و همچنین تلاش‌های شهردار تبریز در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مهمی در این خصوص انجام یافته است.

کد خبر 6086926

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد