Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:28:45 GMT

کاهش 81 درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۴۲۹

کاهش 81 درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش 81 درصدی تردد در جاده‌های استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آمار ترددهای روز 13 فروردین نشان می‌دهد تردد در جاده‌های استان با کاهش 81 درصدی نسبت به روز طبیعت سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: دیروز 117 هزار و 202 مورد تردد خودرو در جاده‌ها و مبادی استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 630 هزار و 616 مورد گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده با اشاره به اینکه ورود و خروجی خودرو به استان نیز دیروز کاملا یکسان بوده است گفت: دیروز ورود 9 هزار و 654 خودرو از طریق مبادی ورودی آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده که رقم خروجی نیز رقم با این حدود و معادل 9 هزار و 644 خودرو  است.

 محور مشکین شهر- اهر بالاخره میاندوآب- ملکان را کنار زد

علیزاده تصریح  کرد: دیروز بیشترین ورودی در محور مشکین‌شهر- اهر با رقم 3 هزار و 463 اتفاق افتاده که هر چند در مقایسه با روز قبل خود با بیش از 4 هزار بوده اما بیشترین رقم در میان محورها طی روز 13 فروردین است.

 ۳ رقمی شدن خودروهای ورودی‌های بیشتر محورها

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد: محور میاندوآب- ملکان با 2 هزار و 703 خودرو، آزاد راه زنجان- تبریز با یک هزار و 7 ورودی، اویوغلی- مرند با 640 مورد، جاده قدیم زنجان- میانه با 504 خودرو و محور ارومیه- تبریز با 403 بقیه ورودی‌های خودرو رو به خود اختصاص دادند و همانطور که ملاحظه می‌کنید رقم ورودی اکثر محورها به کمتر از سه رقم رسیده است.

وی گریزی به آمار کلی جاده‌های آذربایجان‌شرقی طی تعطیلات زد و اضافه کرد: تردد جاده‌ای استان طی 25 اسفند تا 13 فروردین امسال رقمی با 6 میلیون و 264 هزار و 746 مورد بود که این رقم در ایام یاد شده سال گذشته 13 میلیون و 693 هزار و 980 تردد بوده که مقایسه دور رقم حکایت از کاهش 54 درصدی کل ترددهای جاده‌ای  استان در ایام تعطیلات داشته است.

علیزاده رقم ورودی‌های استان در تعطیلات امسال را 458 هزار و 524 اعلام و گفت: رقم خروج ثبت شده برای استان نیز از 25 تا 13 فروردین 437 هزار و 309 خودرو بوده است.

براساس این گزارش نگاهی به آمار تردد جاده‌های آذربایجان‌شرقی در 12 و 13 فروردین نیز از کاهش قابل توجه این ترددها در روز طبیعت خبر می‌دهد بطوری که تردد 240 هزار روز 12 فروردین به 117 هزار در 13 فروردین و ورودی و خروجی همزمان نزدیک به 18 هزار دوازدهم به حدودا 9 هزاری سیزدهم کاهش یافته است.  

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی خودرو تبریز حمل و نقل جاده ای مشکین شهر اهر مراغه ملکان میاندوآب زنجان فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی ارومیه میانه مرند آذربایجان شرقی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این مراسم در تبریز در پادگان تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.
در سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیرو‌های مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.
در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرز‌های ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک