Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@04:16:28 GMT

تشخیص فوری کرونا با یک تست ۲ پوندی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۵۰۴

تشخیص فوری کرونا با یک تست ۲ پوندی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی‌میل، پروفسور "مانش سینگ"(Maneesh Singh) مدیر شرکت "بایوسل آنالیتیکس"(Biocel Analytics) اخیرا ادعا کرده توانسته کیت آزمایشی برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ توسعه دهد که نه تنها قیمت آن پایین است بلکه در عرض پنج دقیقه نیز نتیجه تست مشخص می‌شود.

در حال حاضر بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باید ۴۸ ساعت منتظر نتیجه آزمایش خود بمانند که در برخی موارد حتی اعلام شده افراد مدت زمان بیشتری نیز برای مشاهده نتیجه آزمایش خود منتظر مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دانشمندان به طور مداوم در حال تلاش و کوشش برای یافتن درمانی برای این بیماری هستند و در این میان نیز برخی شرکت‌های پزشکی کیت‌های آزمایشی توسعه داده‌اند که به ادعای آنها توسط آنها می‌توان زودتر از ۴۸ ساعت نتیجه ابتلای هر فرد به بیماری کووید-۱۹ را دریافت. حال مدیر این شرکت انگلیسی ادعا کرده که تست آزمایشی مقرون به صرفه‌ای توسعه داده است که در عرض ۵ دقیقه می‌تواند نتیجه را نشان دهد.

روش آزمایشی وی به این صورت است که ابتدا از بزاق دهان هر فرد نمونه برداری می‌شود و آن نمونه بر روی ابزار سواب قرار می‌گیرد و سپس در آزمایشگاه در داخل یک دستگاه مجهز به نور مادون قرمز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در داخل دستگاه، نور مادون قرمز از طریق یک الماس آزمایشگاهی که نور مادون قرمز را در داخل نمونه منعکس می‌کند، منتقل می‌شود و موجی را ایجاد می‌کند که با نمونه در تعامل است و یک طیف منحصربفرد همانند "اثر انگشت" ایجاد می‌کند که نتیجه مثبت یا منفی را نشان می‌دهد.

برای به دست آوردن این نتیجه، داده‌های "اثر انگشتی" باید از طریق الگوریتمی که توسط پروفسور سینگ و تیم وی توسعه داده شده، داخل دستگاه قرار داده شوند تا مشخص شود کدام نمونه‌ها آلوده و کدامها نیستند.

همه این‌ها در حالی است که هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا یک دستگاه تشخیص بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را که یک آزمایشگاه فشرده در یک دستگاه است و قادر است کروناویروس جدید را در عرض پنج دقیقه تشخیص دهد، تایید کرد و شرکت "ابوت"(Abbott) مجوز استفاده اضطراری را برای دستگاه جدید خود که در واقع یک آزمایشگاه فشرده شده در یک جعبه است، دریافت کرد. این دستگاه می‌تواند در عرض پنج دقیقه وجود کروناویروس جدید را تشخیص دهد و طی ۱۳ دقیقه نتایج کاملاً واضحی ارائه دهد. اکنون نیز شرکت ابوت در حال تجاری سازی دستگاه خود در سراسر ایالات متحده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست برابر بایرن فقط تقصیر من است

به گزارش "ورزش سه"، یونیون برلین روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام بوندسلیگا روبه‌روی بایرن مونیخ به میدان رفت و با نتیجه 1-5 برابر این تیم شکست خورد تا خطر سقوط در هفته‌های پایانی بیش از پیش آنها را تهدید کند. 

در حالی که این تیم تنها با دو گل از حریف عقب بود، در عرض 13 دقیقه در نیمه دوم سه گل دریافت کرد تا از هم بپاشد و دیگر فرصتی برای جبران این نتیجه و بازگشت به بازی پیدا نکند و تنها یک گل در دقیقه 90 به ثمر رساند که به کمک آنها نیامد. 

بلیتسا بین دو نیمه تصمیم گرفت از دفاع چهار نفره استفاده کند که نتیجه نداد اما پس از سوت پایان بازی تلاش کرد از تیمش دفاع کند و به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواستیم فشار بیشتری روی آنها بگذاریم. 10 دقیقه بسیار بد را سپری کردیم که در آن دو گل دریافت کردیم و مقصر این اتفاق من هستم. 

شرایط در بازی بد و اشتباه پیش رفت که به‌خاطر اشتباهی بود که من مرتکب شدم. این تیم نباید به‌خاطر این باخت احساس گناه داشته باشد. ما از این شکست درس خواهیم گرفت و پیش خواهیم رفت. 

در این بازی از نظر تاکتیکی منظم و خطرناک ظاهر شدیم و اولین فرصت‌ها برای این که از حریف پیش بیفتیم برای ما بود. اگر عملکردی که در نیمه اول در چهار بازی گذشته داشتیم را به اجرا بگذاریم، در لیگ خواهیم ماند و تردیدی در این باره وجود ندارد.»

کوین فولاند هم درباره عملکرد تیمش در نیمه دوم گفت: «ما در نیمه دوم کاملا از هم پاشیدیم. این اتفاق نباید برای ما رخ دهد. حق‌مان بود که ببازیم. عملکرد خوبی در خط حمله نداشتیم و در دفاع عمقی نشستیم. این چیزی است که تیمی مانند بایرن از آن استفاده می‌کند. حالا چند بازی مهم داریم و باید کاری انجام دهیم. همه چیز به خودمان بستگی دارد.»

دیگر خبرها

  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • واکنش آزمون بعد از زدن سومین گل فصل
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • شکست برابر بایرن فقط تقصیر من است
  • برتری پورتو با پاس گل طارمی
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • گل هفتم تفنگدار ذوب آهن برای تثبیت پیروزی
  • نتیجه‌ گرفتن مس رفسنجان با پشت سر گذاشتن بحران بدنسازی!