Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده افزود: شیوع ویروس کرونا فعالیت صنوف مختلف فرهنگی و هنری استان را تعطیل کرده است.

وی بیان کرد: در این خصوص به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت  ۳۰ روزه آنان به پایان نرسد.

وی اضافه کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

نبی زاده تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

وی همچنین از ادامه تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری استان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری خبر داد و افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تمامی توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت و با در خانه ماندن به قطع این زنجیره کمک کرد.

برچسب‌ها کرونا بیرجند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیرجند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی کرونا بیرجند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خراسان جنوبی فرهنگی هنری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد که به مناسبت هفته بزرگداشت شیخ اجل در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به‌سزایی در جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی، تصریح کرد: این رویداد بی‌شک تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی دارد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اضافه کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار نمائیم.

به گزارش ایمنا، رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند، همچنین در این برنامه از چند تن از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746880

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کاسبان امین در صنوف مختلف قم
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر خراسان جنوبی به مشهد مقدس
  • بیش از ۶۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند