Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی حجم تولید برق در این کشور را از طریق افزایش ظرفیت های تولیدی نیروگاه های برق آبی و حرارتی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی تولید برق در این کشور را افزایش دهد.

در سال 2019 میلادی در این کشور بیش از 20.6 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده که در مقایسه با سال 2018 میلادی 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد بیشتر است.

19.1 میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم به نیروگاه های برق آبی و 1.5 میلیارد مابقی به نیروگاه‌های حرارتی این کشور مرتبط است.

تاجیکستان در سال 2019 میلادی از طریق فروش برق به کشورهای همسایه از جمله ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان بیش از 91.3 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

بنابر گزارش نهادهای ذیربط تاجیکستان، «دوشنبه» قصد دارد در سال 2020 میلادی از طریق افزایش ظرفیت های تولیدی نیروگاه های برق آبی و حرارتی حجم تولید برق در این کشور را تا 21 میلیارد کیلووات ساعت برق افزایش دهد.

بنابر برنامه ریزی های طرف تاجیکی، بیش از 3 میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

طی دو ماه اول سال جاری میلادی در این کشور بیش از 3.9 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 3.6 درصد بیشتر است.

بیش از 3.3 میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم مربوط به نیروگاه های برق آبی این کشور است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان برق افغانستان تولید میلیارد کیلووات ساعت برق نیروگاه های برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روز‌های اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟