Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@22:46:45 GMT

کرونا ۴۰۰ میلیارد تومان به اصناف سبزوار ضرر زد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۷۸۹

کرونا ۴۰۰ میلیارد تومان به اصناف سبزوار ضرر زد

علی کیانی گفت: شیوع ‍کرونا حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان به اصناف شهرستان سبزوار ضرر وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کیانی در گفتگو با صبح توس، با اشاره به مصوبه تعطیلی واحدهای صنفی اظهار کرد: در تعطیلی واحدهای  صنفی غیر ضروری حتی نسبت به سایر شهرستانهای استان عملکرد موفقی داشته و ۹۵ درصد اصناف غیر ضروری سبزوار واحد های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی با بیان اینکه مصوبه تعطیلی اصناف شهرستان سبزوار به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا ۱۶ فروردین ماه بوده است ادامه داد: برای ادامه روند تعطیلی ها در انتظار ابلاغ مصوبه جدید هستیم.

وی با اشاره به نظارت های ویژه در این ایام تصریح کرد: اینکه واحدهای صنفی واقع در خیابانهای پر تردد سبزوار شامل بیهق، کاشفی و شهید مدرس به صورت یکپارچه تعطیل کرده‌‌اند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان سبزوار با تاکید بر اجرای این مصوبه به صورت دقیق ادامه داد: تاکنون ۲۱۰ واحد صنفی سبزوار به دلیل رعایت نکردن مصوبه پملب شدند و حدود ۸۰ درصد این واحد های صنفی در حاشیه شهر قرار گرفته است.

کیانی اتاق اصناف شهرستان سبزوار ادامه داد:در بحث شیوع کرونا ویروس بیشترین ضرر را اصناف سبزوار را دیده اند و با بررسی های انجام شده، تاکنون حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان ضرر مالی به اصناف وارد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اصناف باید مورد حمایت قرار گیرند تاکید کرد:از مجموع ۲۰ هزار واحد صنفی سبزوار حدود ۷۰ درصد مستأجر هستند و از صاحبان آن‌ها تقاضا کرده ایم که اجاره های اسفند و فروردین ماه تقسیط یا ببخشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اصناف شهرستان سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تامین دستمزد بازرسان و تجهیز لجستیک واحدهای بازرسی بوده است؛ در آخرین جلسه هیات عالی نظارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این دغدغه مطرح و سرفصل درآمدی برای آن تعیین شد.

مجتبی صفایی افزود: امروز در دومین مرحله از تامین تجهیزات لجستیک بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور هستیم؛ با این توضیح که مدتی پیش، خودور تخصیص داده شد و امروز موتورسیکلت تامین شده است.

وی افزود: با به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز واحدهای بازرسی اتاق های اصناف و تامین دیگر مباحث مالی بازرسان، برخورد با واحدهای صنفی بی‌انصاف تشدید خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است عموم واحدهای صنفی با انصاف هستند و در تمامی شرایط سخت، پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند؛ با اندک واحدهای صنفی که نتوانسته اند در اجرای قانون به طور کامل عمل کنند، نگاه قهری نیست؛ بلکه با توجه به سیاست های بازرسی هدفمند و سامانه محور که از سوی اتاق اصناف ایران دنبال می شود، رویکرد شکایت محور اولویت خواهد داشت و این تجهیزات لجستیک که شامل خودرو و موتوسیکلت می شود، کمک خواهد کرد تا مدت زمان رسیدگی به شکایات مردمی تسریع شود. به این ترتیب با سودجویانی که با آبروی اصناف بازی می کنند نیز مماشاتی نخواهیم داشت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898349

دیگر خبرها

  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد