Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:50:11 GMT

غربالگری بیش از ٢۶ هزار مادر باردار در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۸۳۶

غربالگری بیش از ٢۶ هزار مادر باردار در آذربایجان‌غربی

دکتر جواد آقازاده روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ٢۵٠ نفر از مادران باردار غربالگری شده در آذربایجان غربی دارای علامت بودند که از این تعداد، ٧۶ نفر به پزشک ارجاع شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ٨٩ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و ٨۶ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خوی غربالگری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی بیان کرد: با این آمار بیش از ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و بیش از ٣۵٧ هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی خوی غربالگری و اطلاعات وضعیت آنان در خصوص بیماری کرونا دریافت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه میزان افراد بدون مشکل  معادل ۱۰۵ درصد جمعیت غربالگری شده است، تاکید کرد: بالا بودن این میزان به علت تماس مجدد از طرف مرکز غربالگری و ثبت مجدد نفرات در سامانه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت مستمر مراکز بهداشتی در استان اظهار داشت: یک‌هزار و ٣۶ خانه بهداشت، ٣۶٠ پایگاه سلامت، ٢٣٣ مرکز خدمات سلامت و ١٩ مرکز خدمات سلامت به صورت ١۶ ساعته در آذربایجان‌غربی فعال بوده و امر غربالگری را انجام می‌دهند.

آقازاده تاکید کرد: تنها راه کنترل وضعیت موجود، انجام غربالگری و شناسایی افراد در جامعه است.

وی بیان کرد: فعالیت سایت خود ارزیابی و شماره ۴۰۳۰ از روش‌های غربالگری در آذربایجان‌غربی است که کارشناسان بهداشتی از این طریق با مردم تماس می‌گیرند و علائم بیماری کرونا را در آحاد شهروندان بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: حدود ٢ هزار و ٧٠٠ تخت خالی در بیمارستان‌های دانشگاهی آذربایجان غربی وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین ٧٠ تخت ویژه خالی نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان وجود دارد و آماده ارائه خدمات ویژه است.

وی اضافه کرد: در تمام شهرهای استان استراحت‌گاه بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه‌ها روند درمان را طی می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پیشگیری مهمترین هدف ماست، اظهار داشت: اگر افراد در جامعه بهداشت فردی را با هوشیاری رعایت کنند و با شیوه رفتاری ویروس کرونا آشنا باشند، می‌توان در این جنگ پیروز شد.

آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در یک جنگ قرار داریم، گفت: باید با تمام قوا تا آخر ادامه دهیم و نباید غافل در این برهه حساس غافل شویم.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی بهداشت و سلامت ویروس کرونا آذربایجان غربی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ولیلودر تشریح این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌ها فعالیت‌های مؤثری انجام داده که برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آزمایشگاه همکار غذا و دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با همکاری منطقه آزاد و راه‌اندازی آزمایشگاه تجزیه مواد غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برای ارائه خدمات به «مرز رازی» از نمونه‌های آن بوده که کمک شایانی به بازرگانان و تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

وی درادامه گفت: اخذ مجوز مرکز آموزش همکار استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی که به‌وسیله آن دانشگاه در آموزش دوره‌های تخصصی مدیران کنترل کیفی مراکز تولیدی استان مشارکت خواهد داشت و آزمایشگاه بتن واحدهای ارومیه، مهاباد و سلماس در حال شکل‌گیری بوده که از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌هاست.

ولیلو در پایان گفت: کارگاه مرکزی ساخت و تولید قالب‌های صنعتی و قطعات مورد نیاز بخش صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز راه‌اندازی شده است و اکنون در حال فعالیت است.

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • امداد اورژانس به مادر افغانستانی
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره