Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:44:12 GMT

تداوم آموزش از راه دور در مناطق روستایی کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۹۲۴

تداوم آموزش از راه دور در مناطق روستایی کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تحقق راهکار سند تحول بنیادین و تشکیل مثلث تربیتی موثر رسانه، خانواده و مدرسه از جمله اهداف طرح تداوم آموزش از راه دور در مناطق محروم است که یکی از اهداف آموزش و پرورش عمومی و رسمی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فراهم کردن فرصت برابر آموزشی برای کودکان به اقتضای شرایط و موقعیت خاص آنان را به نوعی عدالت آموزشی عنوان کرد و افزود: توسعه سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین محور‌های آموزش به عنوان تداوم فرایند یادگیری و از جمله اهداف این طرح است.

اسکندری نسب به تفکیک دانش آموزان از نظر دسترسی به آموزش اشاره و تصریح کرد: دانش آموزانی که فاقد پوشش تلویزیونی و اینترنتی هستند و دانش آموزانی که به سخت افزار‌هایی مانند رایانه، لب تاپ و دستگاه‌های پخش کننده فیلم و صوت خانگی نیز دسترسی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: استفاده از ظرفیت شبکه سیما برای بازبخش کلاس‌های درس شبکه تلویزیونی آموزش، استفاده از ظرفیت رادیویی صدا و سیما برای تولید محتوی آموزشی صوتی، بهره گیری از ظرفیت بسته‌های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه خودآموز، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های پخش خانگی راه‌هایی از ارائه آموزش به دانش آموزان در مناطق مختلف است.

او بیان داشت: فیلم‌های آموزشی در قالب بسته نرم افزاری ساده و قابل استفاده در دستگاه‌های نمایش خانگی، از طریق مدیران مدارس و راهبران آموزشی در اختیار این گروه از دانش آموزان قرار می‌گیرد.

اسکندری نسب از اعزام راهبران آموزشی و تربیتی و معلمان داوطلب برای حضور در منازل دانش آموزان خبر داد و گفت: نکات بهداشتی در هنگام حضور در خانه‌های دانش آموزان توسط معلمان اعزامی رعایت می‌شود.

او تاکید کرد: از ظرفیت افراد باسواد خانواده به منظور تدریس خانگی به دیگر فرزندان استفاده می‌شود و دانش آموزانی که به هیچ کدام از فرصت‌های آموزش مانند شبکه تلویزیونی، اینترنت، دستگاه‌های نمایش خانگی و ... دسترسی ندارند، جدول بندی دروس با توضیحات تهیه و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

اسکندری نسب گفت: بر اساس جدول در بازه زمانی تعیین شده درسنامه خودآموز یا نیمه خود آموز به صورت مکتوب در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تاکید شده درسنامه‌ها به سمت و سوی تکالیف تکراری و کم ارزش نرود و هزینه مالی برای هیچ خانواده و دانش آموزی نداشته باشد افزود: دروس به صورت گام به گام و به زبان ساده و در قالب مثال‌های ساده و روان برای دانش آموز ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه در هر قسمت از درسنامه دانش آموز به صفحه کتاب درسی ارجاع داده می‌شود اظهار داشت: ابتدای آن راهنمای استفاده اولیا و دانش آموز قرار داده و از راهنمای استفاده در قالب فایل صوتی نیز بهره گرفته شده است.

او به استفاده از ظرفیت مخابرات برای تماس تلفنی راهبران آموزشی و تربیتی با اولیا و دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: اعزام هفتگی راهبر آموزشی با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مناطق به همراه تجهیزات موردنیاز مانند تلویزیون، دستگاه پخش کننده و موتوربرق کوچک در مناطق سخت گذر روستایی و عشایری برای نمایش محتوای‌های آموزشی در دستور کار است.

اسکندری نسب گفت: اصل بر این است که معلم باید با دانش آموزان خود در هر شرایطی ارتباط داشته باشند، زیرا این ارتباط نقش موثر تربیتی و آموزشی دارد و باید این فرصت حتماً طراحی شود.

او افزود: برای معلمان شاغل در مناطق محروم که محل سکونت آن‌ها در شهر‌های مراکز استان‌ها یا مجاور مراکز استان‌ها است، یک یا چند مدرسه با امکانات لازم در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق تلفن و سایر وسایل ارتباطی با دانش آموزان در ارتباط باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: به منظور حمایت تخصصی‌تر از فرایند آموزش بخصوص در مناطق محروم یک مرکز پاسخگویی قابل اتکا دانش آموز و خانواده راه اندازی می‌شود که به سئوالات درسی، علمی، بهداشتی و ... دانش آموزان در طول ایام هفته از ساعت هشت تا ۱۲ از طریق تماس تلفنی پاسخ دهد.

او از طراحی و را اندازی سایت تخصصی در آموزش و پرورش نام برد و گفت: موضوعاتی مانند جدول بودجه بندی دروس، فیلم و کلیپ‌های آموزشی، محتوای درس نامه و ... به صورت روزانه در این سایت بارگذاری می‌شود تا دانش آموزان، خانواده‌ها و آموزگارانی که در محدوده زمانی خاص امکان دسترسی به اینترنت را دارند، از محتوای سایت فوق بهره برداری و استفاده کنند.

اسکندری نسب افزود: در سایت آموزشی به جز مطالب کاملاً ضروری مرتبط با تدریس دانش آموزان، محتوای دیگری قرار داده نمی‌شود، آدرس سایت از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی مدارس و ... در اختیار همگان قرار می‌گیرد و با راه اندازی تالار گفتگو و بخش تجارب معلمان مناطق روستایی و عشایری بر غنی سازی و بروز رسانی این سایت تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان آموزش و پرورش استان کرمان استفاده از ظرفیت دانش آموزان اسکندری نسب دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی پایان اردیبهشت ماه اعلام شده، گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول استان که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

محمود بنی اسد امروز ۲۷ فروردین ماه درباره سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد از آذرماه آغاز شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود، افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

بنی اسد ادامه داد: تقاضا داریم خانواده‌ها زمان سنجش را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت‌گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است، اظهارکرد: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی چهار و پنج ساله خود نیز اقدام کنند؛ علت آن است کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

بنی اسد با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد، افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، سه تا پنج آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی انجام سنجش عشایر را از طریق پایگاه‌های سیار اعلام کرد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است