Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندانیان آمریکایی در حالی بابت کندن قبرهای گروهی برای دفن اجساد افراد مبتلا به کرونا پول دریافت می‌کنند که در اروپا، دولت فرانسه کمک‌های بشردوستانه مقابله با شیوع ویروس «کووید-19» را غارت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بیش از 80 کشور جهان برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا از صندوق بین‌المللی پول (IMF) درخواست کمک کرده‌اند و سخنگوی این صندوق گفت: کل مبلغ کمک‌های درخواست شده از 20 میلیارد دلار فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،  درخواست‌هایی از بسیاری از کشورهای کم درآمد ، کشورهای کوچک و کشورهای دارای اقتصادهای در حال توسعه وجود دارد.

 بیشتر بخوانید:

ترامپ: آمریکا ۲ هفته سخت و دردناک پیش رو دارد

آمریکا

دانشگاه «جان هاپکینز» اعلام کرد در 24 ساعت گذشته هزار و 243 نفر در آمریکا به خاطر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

همچنین شب گذشته هواپیمای ترابری نظامی روسیه حامل کمک‌های بشردوستانه به نیویورک رسید. محموله این هواپیما عمدتاً شامل تجهیزات محافظت فردی است.

 کمک‌های بشردوستانه روسیه

پایگاه خبری اینترسپت به نقل از منابع آگاه خبر داد که مقامات شهر نیویورک پرداخت دستمزد ۶ دلار در هر ساعت را به زندانیان «ریکرز آیلند» با هدف کندن گورهای دسته جمعی برای دفن اجساد جان باختگان ویروس کرونا پیشنهاد کرده‌اند. 

سخنگوی دفتر شهردار نیویورک این موضوع را تأیید کرد، اما گفت این اقدام تنها مختص «کووید-۱۹» نیست، بلکه زندانیان سال‌هاست که در  «هارت آیلند» به کار کندن قبر مشغول‌اند.

از سوی دیگر داده‌های اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که با شیوع ویروس کرونا در آمریکا فروش اسلحه افزایش یافته است. ‏در ماه مارس بیش از 3 میلیون تقاضانامه برای خرید اسلحه برای بررسی پیشینه به اف‌بی‌آی فرستاده شده که رکورد جدیدی است. در حالیکه این رقم در ماه فوریه 2.5 میلیون بوده است.

اروپا

«کی بیلی هاچیسون»، نماینده دائم آمریکا در ناتو  در جلسه توجیهی برخط گفت که ناتو و روسیه باید برای نابودی ویروس کرونا به یکدیگر کمک کنند.

این دیپلمات افزود: اکنون جهان با بحرانی بشری و بهداشتی مواجه است و هر کمکی که می‌توانیم باید به یکدیگر ارائه دهیم.

وی یادآور شد که اگر روسیه و ناتو فرصتی برای کمک به یکدیگر داشته باشند، باید از آن استفاده کنند.

رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که دولت این کشور اوایل ماه مارس ۴میلیون ماسک اهدایی سوئد به ایتالیا و اسپانیا را هنگام عبور از شهر لئون به تملک خود درآورده است. 

دولت فرانسه به دنبال شیوع کرونا و کمبود ماسک دستور داده بود همه ماسک‌های موجود در خاک این کشور به تملک دولت درآید. این دستور بهانه‌ای برای تملک ماسک‌های ارسالی برای ایتالیا و اسپانیا شده است که وضعیت بدتری از فرانسه دارند. 

پاریس پس از افزایش اعتراض‌ها و بعد از دو هفته قبول کرده است که نیمی از این ماسک‌ها را به ایتالیا و اسپانیا بدهد.

 پیش تر تملک ماسک‌های متعلق به ایتالیا از سوی جمهوری چک خبرساز شده بود.

ایتالیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۷ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و مجموع قربانیان کرونا در ایتالیا به ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر رسیده است.

با وجود اینکه بیشتر کشورهای جهان تدابیر شدید ایمنی برای پیشگیری از شیوع کرونا اعمال کرده‌اند٬ سوئد اما روشی متفاوت پیش گرفته است. «استفان لوون»، نخست‌وزیر سوئد از مردمش خواسته که همچون افراد بالغ فکر و رفتار کنند، تسلیم کرونا نشوند و از داخل خانه کارهایشان را انجام بدهند و در مجامع بیش از 50 نفر حضور نیابند.

اما دستور سوئد با تمام کشورها تفاوت دارد از این  جهت که به هیچ‌ وجه محدودیت‌های دیگر کشورها در سوئد اعمال نشده است؛ به این معنا که پیام‌ها صرفا در حد توصیه است و مردم در صورت تمایل می‌توانند در تمام مکان‌های عمومی ازجمله سینما٬ پارک٬ مدرسه و ... حضور یابند و منع خاصی وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه قانون مربوط به حق دولت برای اعلام وضعیت اضطراری در کشور را امضاء کرد. این سند که در پرتال اطلاعات حقوقی منتشر شده، به دولت فدراسیون روسیه اجازه می‌دهد تا در صورت ضرورت در رابطه با شیوع ویروس کرونا در کشور وضعیت اضطراری اعلام کند. به ویژه ، دولت قادر خواهد بود تا کار بر مبنای ساختار یکپارچه پیشگیری و مقابله با این بیماری را هماهنگ کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

علاوه بر این، کابینه وزرا حق خواهد داشت تا تجارت وسایل پزشکی را محدود کند، روش خاصی برای ثبت و گردش داروها و وسایل پزشکی در نظر گرفته شده برای استفاده در شرایط اضطراری و برای پیشگیری و درمان بیماری‌هایی که برای عموم مردم خطرناک باشد را اجرا کند. 

غرب آسیا

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شرط ارائه کمک به نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا را بازگشت جنازه دو نظامی مفقود در این منطقه عنوان کرد.

سوءاستفاده صهیونیست‌ها از وضعیت شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی در حالی است که نوار غزه برای حدود ۱۳ سال در محاصره غیر انسانی این رژیم قرار دارد و با سرایت ویروس «کووید-۱۹» به این منطقه با بحران کمبود تجهیزات درمانی مواجه شده است، اما تل‌آویو سعی دارد از موضوع ارائه کمک به این منطقه به عنوان برگ چانه‌زنی استفاده کند.

در نوار غزه که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده و این در حالی است که به گفته مسئولان درمانی محلی، فقط ۹۶ دستگاه تنفسی در این منطقه موجود است.

از سوی دیگر مسئولان درمانی رژیم صهیونیستی  از افزایش حدود 600 نفری تعداد مبتلایان به کرونا در 24 ساعت گذشته در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند و رئیس موساد نیز به دلیل دیدار با وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی که به کرونا مبتلاست، در قرنطینه خانگی قرار گرفت.

روند شیوع ویروس «کووید-19» در سرزمین‌های اشغالی با وجود تدابیر سختگیرانه و قرنطینه عمومی اعمال شده همچنان ادامه دارد. 

با شناسایی 2 هزار و 148 مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به 15 هزار و 679 نفر افزایش یافته  است. علاوه بر این آمار مبتلایان در پرسنل بهداشت و درمان ترکیه نیز رو به افزایش است و تا به این لحظه 61 نفر از اعضای کادر درمان ترکیه به کرونا مبتلا شده‌اند.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه به دنبال افزایش شدید آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در ترکیه در 24 ساعت اخیر با تأکید بر افزایش محدودیت های اجتماعی در کل کشور گفت: دیگر اخباری که انسان‌ها از رسانه‌ها دریافت می‌کنند شبیه گذشته نیست. تمام کشورهای جهان در این جنگ یک جبهه به حساب می‌آیند. همبستگی و دفاع در برابر این دشمن تنها با ایزوله شدن امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: تماس، فاصله و ایزوله؛ این سه کلمه کلیدی و حیاتی در این مبارزه است. اگر این سه اصل اساسی را رعایت نکنیم دیگر تدابیر نخواهد توانست از ما محافظت کند. تهدید برای همه یکسان است، بنابراین اقدام نیز باید یکسان باشد.

«برنادیتا کاتالا»، سفیر فیلیپین در لبنان پس از ابتلا به بیماری کرونا در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

وی از مشکلات مزمن تنفسی رنج می‌برد و در بیمارستان قلب عیسی (ع) واقع در بیروت تحت مداوا بود.

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان پس از ثبت ۱۶ مورد جدید به ۴۷۹ مورد رسیده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا ایتالیا ویروس کرونا کمک های بشردوستانه ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع ویروس ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند