Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:01:04 GMT

پمپئو مدعی شد یمن ناپایدار فقط به نفع ایران است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۹۹۹

پمپئو مدعی شد یمن ناپایدار فقط به نفع ایران است

ساعت24 -وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود مدعی شد یمن ناپایدار تنها به نفع حکومت ایران است.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه افزود مایک پمپئو و فیصل بن فرهان آل سعود، نگرانی خود را از بیماری همه‌گیر کووید-19 و لزوم پاسخ جهانی برای مقابله با آن اعلام کرد.
وی ادامه داد: دو طرف درباره مناقشه در یمن بحث و گفت‌وگو و توافق کردند که تنها راه حل سیاسی، ثبات، صلح و رفاه را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو حملات 28 مارس (هفتم فروردین) انصارالله به عربستان سعودی را که از آن اهداف غیرنظامی یاد کرد، محکوم کرده است.
اورتاگس تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌ها برای کاهش تنش به رهبری مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل  در امور یمن حمایت کرد و دو طرف پذیرفتند که یمن ناپایدار فقط به نفع حکومت ایران است و باید با رفتار بی ثبات‌کننده آن در یمن مقابله کرد.
وی مدعی شد پمپئو تاکید کرده است در مواجهه با آنچه که رفتارهای تهدیدآمیز ایران نامید، به حمایت از عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پمپئو خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم

جنبش حماس با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و تلاش وی برای اینکه جنبش حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق معرفی کند، محکوم می‌کنیم.

این بیانیه افزود اظهارات بلیکن هیچ  ارتباطی با واقعیت ندارد و مغایر با حقیقتی است که تاکید می‌کند حماس بارها برای تسهیل دستیابی به توافق انعطاف پذیری از خود نشان داده است.

حماس در این بیانیه تاکید کرد همچنان بر خواسته‌های خود(شروط) تاکید می‌کنیم که شامل آتش بس دائمی، عقب نشینی نظامیان رژیم اشغالگر و بازگشت آوارگان به منازلشان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم