Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم جهت قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، گفت: هم‌اکنون ۲۷۰۰ تخت بیمارستانی استان خالی است ضمن اینکه با توجه به وضعیت موجود بیمارستان‌های خصوصی وارد چرخه نشده‌اند با این حال تمام تمهیدات لازم برای درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در استان اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگهداری ۳۰ نفر در نقاهتگاه های استان، خاطرنشان کرد: در عرض ۴۰ روز گذشته از اولین نمونه مثبت کرونا تاکنون، ۲۳ جلسه ستادی استانی و ۱۸ جلسه دانشگاهی برگزار شده است.

وی گفت: روز طبیعت یک حرکت فرهنگی عظیم از سوی مردم در استان رخ داد بطوریکه باید از همه مردم بویژه کمپین‌ها و رسانه‌ها جهت ترغیب به در خانه ماندن قدردانی کنیم.

وی با اشاره به غربالگری ۹۰ درصد افرادی که در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند، گفت: شرکت کنندگان در طرح غربالگری در سطح استان را معادل ۸۹ درصد جمعیت ۱۶ شهرستان و ۸۶ درصد جمعیت شهرستان خوی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایثار و جهاد پرسنلی که با بیماران کرونایی کار میکنند، با کمترین توقعات ستودنی است ضمن اینکه هتل مروارید در ارومیه و در سایر شهرستان مجتمع‌های خانه معلم برای پرسنل بیمارستان‌های درگیر با کرونا آماده کرده‌ایم؛ و کارکنان به صورت اختیاری می‌توانند از امکانات استفاده کنند.

آقازاده گفت: تست های مربوط به ایرانیانی که دیروز از ترکیه و از طریق مرز بازرگان وارد ایران شده، گرفته شده و در سامانه ثبت گردیده است.

آقازاده از تولید دستکش‌های یکبارمصرف در بسته‌بندی هایی با تعداد اندک در داروخانه های سطح استان خبرداد و گفت: این بسته‌ها از هفته آتی توزیع خواهد شد.

وی با رد وجود زندانیان مبتلا به کرونا در استان گفت: امروز مطمئن هستیم بعد از ۶ سال وضعیت بیمارستان های استان به مرحله ای رسیده است، که بتوانیم در بحران جوابگو باشیم.

وی اضافه کرد: پسماندهای بیماران مبتلا به بیماری کرونا، به صورت جداگانه توسط شهرداری جمع آوری و دفع می گردد.

48

کد خبر 1371857

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • فوت یک نفر با مشروبات تقلبی؛ ۶ نفر راهی بیمارستان شدند
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی