Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکایی‌ها اگر چناچه کوچکترین نظرسویی به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد، اما ایران هیچ‌گونه دخالتی در این مسائل ندارد و هیچ قصدی برای تعرض به نیرو‌های بیگانه ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر تحرکات و فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در فضای رسانه‌ای و روانی نیز به شکل انبوه‌ای در حال خبرپراکنی هستند و نسبت به مجموعه‌های مقاومت و حشد شعبی در عراق نیاتی دارند.

وی افزود: ما فعالیت‌ها و تحرکات آمریکایی‌ها را به طور کامل زیرنظر داریم و در مجموعه‌های اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت‌ها ثبت و به لحظه دنبال خواهند شد. تمامی مجموعه‌های دفاعی با هوشیاری در حال دفاع از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هستند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در کشور عراق و علیه پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است، عکس‌العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت در برابر اقدام شیطانی آن‌ها در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس فرمانده نیروهای مقاومتی عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد. آمریکایی‌ها بعضاً این را به ما نسبت می‌دهند که فرافکنی است.

رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: آمریکایی‌ها به خوبی خود مطلع هستند که مردم منطقه و مردم عزیز عراق با حضور نظامی آنان در این کشورها مخالف هستند و این عکس‌العمل طبیعی آنان است. ما صحنه‌ها را زیر رصد و نگاه خودمان داریم و در دفاع از کشورمان ایستادگی می‌کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر چناچه کوچکترین اقدام یا چشم‌داشت و نظرسویی به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در این مسائل ندارد و هیچ قصدی برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرلشکر باقری آمریکا نیروهای مسلح آمریکایی ها عکس العمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری

وزیر دفاع سوریه عصر امروز با رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیرو‌های مسلح، با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند تحولات منطقه به ویژه روند جنگ در غزه و همچنین روند روابط و همکاریهای دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف تداوم جنایات صهیونیستها و سکوت برخی دولتها در قبال آن را محکوم کرده و حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و حملات هوایی به لبنان و سوریه را نشانه ناکامی در دستیابی به اهداف نامشروع و فرافکنی آن ارزیابی کردند و بر ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

 سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: حماسه بزرگی که توسط مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در ماه اکتبر در غزه رقم خورد و  ضرورت دارد تبادل نظر و رفت آمدهای بیشتری باهم داشته باشیم.

وی افزود مقاومت مردم غزه در مدت نزدیک به شش ماه زیر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی بیانگر میزان قدرت و توانمندی بالای مقاومت است و جنایات ضد بشری این رژیم باعث بی حیثیت شدن حامیان آن نیز شد.

بررسی روند پیشرفت روابط و همکاریهای دوجانبه نظامی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار جزییات آن بررسی شد و دو طرف از این روند اظهار رضایت کردند.

سپهبد علی محمود عباس گفت: سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در روابط بین دو نیروی مسلح اتفاق افتاد و بسیاری از امورات را با همدلی و همفکری یکدیگر پیش بردیم و امیدواریم امسال هم نیز پیشرفت بسیار زیادی در همه امورات  داشته باشیم.

وی گفت:  بعد از عملیات طوفان الاقصی جهان تغییر کرد و این ضرورت دارد که این رفت و آمدها بیشتر باشد و نیروهای مسلح ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت روابط بیشتری با یکدیگر در تمام امورات  داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: مقاومت مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است | وزیر دفاع سوریه: بعد از عملیات طوفان الاقصی جهان تغییر کرد
  • دیدار وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • سرلشکر باقری روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تشریح کرد
  • اشغالگران آمریکایی دنبال وقت خریدن برای باقی ماندن در عراق هستند