Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:01:57 GMT

کرونا سفرهای هوایی خراسان شمالی را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۲۹۸

کرونا سفرهای هوایی خراسان شمالی را کاهش داد

محمدابراهیم قدمگاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این هفته ۱۴۰ مسافر در این مسیر جا به جا شدند، اظهار داشت: این در حالی است که شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر در هر هفته ۷ پرواز در مسیر تهران - بجنورد دارند اما به علت کاهش تعداد مسافر، عمده این پروازها لغو شد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کاهش سفر و اطلاع رسانی رسانه ها در این خصوص، هم اکنون تعداد جا به جایی ها با ناوگان هوایی در این فرودگاه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که در هفته پیش رو نیز شرکت های مزبور بیشتر پروازهای خود را لغو کنند.

قدمگاهی گفت: گروه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مستقر در فرودگاه مرکز استان تمامی مسافران را تب‌سنجی کرده و به رایگان به آنها بسته لوازم پیشگیری از کرونا اهدا می کنند.

وی افزود: این فرودگاه در تاریخ هشتم اسفندماه پارسال به تجهیزات تب‌سنج‌ی تجهیز شد و به همین منظور از این دستگاه برای سنجش تب مسافران ورودی و خروجی استفاده می‌شود که علاوه بر مسافران، وضعیت کارکنان و نیروهای انتظامی مستقر در فرودگاه نیز بررسی و کنترل می شود.

وی گفت: علاوه بر تب سنجی به مسافران دستکش، پد الکلی، مایع ضد عفونی کننده و آب معدنی نیز به صورت رایگان داده می شود و هر روز تمامی محوطه و سالن ضدعفونی می شود.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، ملاحظات بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

هم اکنون در هفته ۷ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد پرواز خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد پرواز خراسان شمالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بجنورد پرواز خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از عملیات موفق سپاه +فیلم

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پی حمایت از عملیات سپاه به اهدافی از پیش تعیین شده در رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی خراسان شمالی در حمایت از پاسخ قاطعانه به رژیم صهیونیستی انجام شد.

جمعی از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در تجمعی خودجوش ضمن بیان حمایت قاطع از حملات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، پشتیبانی خود از نیرو‌های نظامی را اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • مردم خراسان شمالی: به غیورمردان خود افتخار می‌کنیم
  • تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از عملیات موفق سپاه +فیلم
  • بازدید بیش از ۶ هزار نفر از موزه‌های خراسان شمالی