Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها اگر چناچه کوچکترین نظرسویی به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد، اما ایران هیچ‌گونه دخالتی در این مسائل ندارد و هیچ قصدی برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد. 

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر تحرکات و فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در فضای رسانه‌ای و روانی نیز به شکل انبوه‌ای در حال خبرپراکنی هستند و نسبت به مجموعه‌های مقاومت و حشد شعبی در عراق نیاتی دارند.

وی افزود: ما فعالیت‌ها و تحرکات آمریکایی‌ها را به طور کامل زیرنظر داریم و در مجموعه‌های اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت‌ها ثبت و به لحظه دنبال خواهند شد. تمامی مجموعه‌های دفاعی با هوشیاری در حال دفاع از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هستند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در کشور عراق و علیه پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است، عکس‌العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت در برابر اقدام شیطانی آن‌ها در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس فرمانده نیروهای مقاومتی عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد. آمریکایی‌ها بعضاً این را به ما نسبت می‌دهند که فرافکنی است.

رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: آمریکایی‌ها به خوبی خود مطلع هستند که مردم منطقه و مردم عزیز عراق با حضور نظامی آنان در این کشورها مخالف هستند و این عکس‌العمل طبیعی آنان است. ما صحنه‌ها را زیر رصد و نگاه خودمان داریم و در دفاع از کشورمان ایستادگی می‌کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر چناچه کوچکترین اقدام یا چشم‌داشت و نظرسویی به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در این مسائل ندارد و هیچ قصدی برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام و به همه اهدافش نائل شد.

سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به جنبه‌های راهبردی عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: این عملیات با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام شد و به همه اهدافش نائل شد. علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما قابل‌تحمل نبود. اینکه رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران را در دمشق هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و به شکل قانونی در این کشور حضور داشتند را هدف قرار دهد عبور از خط قرمز بود.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته در همه جهان جز دو سه کشور حامی مطلق این رژیم، این اقدام محکوم شد. این اقدام باید پاسخ می‌گرفت و رهبری انقلاب هم تاکید داشتند که این تنبیه باید انجام شود که با کمک سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح این عملیات انجام شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: در این عملیات هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها در ارتفاعات جبل الشیخ تامین می‌کرد هدف قرار گرفت و هم پایگاه هوایی نواتیم که حمله به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود هدف قرار گیرد که هردو تا حد قابل‌توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند.

باقری تاکید کرد: در این عملیات تعداد قابل‌توجهی هم پهپاد هم موشک‌های کروز و بالستیک استفاده شد که با تاکتیک‌های اندیشه‌شده و طراحی مناسب به کار گرفته شدند و گنبد آهنین و سپر دفاعی موشکی صهیونیستی نتوانست مقابله قابل‌توجهی با آن داشته باشد و عملیات به اهداف خود نائل شد.

وی ادامه داد: آمریکا هم اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاع نداشته اما در واقع با چراغ سبز او انجام شده بود و به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست اما در فضای عراق و اردن با تمام توان برای دفاع از رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات خنثی شود اما نتوانست و عملیات به هدف خود رسید.

باقری تصریح کرد: این عملیات منتج به نتیجه کامل است، از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد ‌.

وی تاکید کرد: توانایی ما در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگتر از این علیه رژیم داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که این تنبیه انجام شود عملیات کنیم. مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی داریم تا از خاک و منافع‌مان دفاع کنیم.

باقری اظهار کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما در هم‌افزایی با سپاه، ارتش جمهوری اسلامی با واحدهای پدافندی ارتش و سپاه دفاع از آسمان کشور را برعهده داشتند و دارند،‌ نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه لازم باشد وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور بعمل آمده و امیدوار هستم این عملیات موفق طلیعه‌ای برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم اشغالگر فلسطین باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره هرگونه اقدام آمریکا علیه منافع ایران گفت:‌ما این پیام را از طریق سفارت سوییس به آمریکا منتقل کردیم که چنانچه آمریکا در اقدامات تجازوکارانه صهیونیست‌ها بخواهد همکاری کند یا با امکاناتی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود،‌ پایگاه‌ها و نفرات آمریکا در منطقه امنیت نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می‌بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: مصداق همدلی ارتش و سپاه در عملیات وعده صادق نمایان شد
  • سرلشکر باقری به فرمانده کل ارتش پیام فرستاد +جزئیات
  • حسین انتظامی: مصاحبه سرلشکر باقری درباره عملیات تنبیهی یکی از بهترین مصاحبه‌های یک مقام ارشد نظامی است!
  • ببینید | سرلشکر باقری: عملیات خاتمه یافت | پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم | عملیات از نظر ما خاتمه یافته است
  • سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به‌سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر است
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند / عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند