Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:20:15 GMT

بارش‌های باران و خشکسالی ۲ لبه شمشیر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۳۵۴

بارش‌های باران و خشکسالی ۲ لبه شمشیر

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز‌ پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در سال های اخیر تغییر اقلیم نمود بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به پدیده تغییر اقلیم در دنیا، رخدادهایی همچون وقوع سیل و تگرگ از لحاظ تعداد و شدت وقوع افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری و سیل و خشکسالی ۲ لبه یک شمشیر‌ هستند، افزود: هر ۲ پدیده در اثر مباحث تغییر اقلیم رخ داده است به طوریکه یک سال با بارش های کمتر از نرمال و خشکسالی و سال بعد بارش های رگباری و سیل آسا مواجه می شویم.

خشکسالی های پی در پی با مدیریت پایدار آب دست یافتنی است

ضیاییان از استمرار مباحث تغییر اقلیم خبر داد و گفت: با توجه به افزایش گازهای گلخانه ای و دمای کره زمین، پدیده تغییر اقلیم شدت خواهد گرفت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: کمبود آب با چالش افزایش رخداد پدیده های جوی از جمله سیلاب های ویرانگر و خشکسالی های پی در پی روبروست که این امر با مدیریت پایدار آب و رعایت ملاحظات اقلیمی تا حدی قابل پیشگیری است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی اقتصاد ایران نوروز 99 تغییر اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی آماده است.
 
وی افزود: از امروز بارش‌ها را به صورت تند باد‌های لحظه‌ای بیشتر در نیمه جنوبی استان داریم، بیشینه بارش‌ها برای عصر چهارشنبه است و این سامانه بارشی تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در ارتفاعات شاهد بارش تگرگ هستیم؛ لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

راستی افزود: طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم. 

وی گفت: طی دیروز بارش در رفسنجان، کرمان، فیض آباد راور، لاله زار، دشت خاک، بردسیر و رابر داشتیم که رابر با ۲ و دهم میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.
 
راستی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان