Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@07:04:32 GMT

قیمت نفت ۱۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۳۷۶

قیمت نفت ۱۲ درصد افزایش یافت

ساعت24 -قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی در پی دستور چین برای آغاز خرید نفت ارزان و پر کردن ذخایر استراتژیک، بیش از ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد.

در پی دستور پکن به سازمانهای دولتی برای آغاز پر کردن ذخایر نفت استراتژیک که پس از سقوط حدود ۷۰ درصدی قیمتها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ صادر شد، در معاملات روز پنجشنبه روند بهبود بهای نفت ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت نفت در برخی از نقاط جهان مانند کانادا و مناطق شیل آمریکا به پایین ۱۰ دلار سقوط کرده و قیمت برخی از گریدهای نفتی منفی شده است.
خرید نفت از سوی چین احتمالا بخشی از عرضه اضافی که بازار در پی فروپاشی بی سابقه مصرف با آن روبرو شده است را جذب خواهد کرد. شرکت بازرگانی ویتول پیش بینی کرده است که مصرف نفت در آوریل حداکثر ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.
منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که چین علاوه بر ذخایر دولتی ممکن است از مخازن تجاری هم برای ذخیره سازی نفت استفاده کند و همچنین شرکتها را تشویق کند که مخازن خود را پر کنند. هدف اولیه نگه داشتن ذخایر نفت به اندازه ۹۰ روز واردات است که با لحاظ شدن ذخایر بازرگانی ممکن است به ۱۸۰ روز افزایش پیدا کند.
با این حال واندا هاری، موسسه شرکت واندا اینسایت در سنگاپور هشدار داد که نوسان قیمت نفت متوقف نشده است و تا زمانی که پیک شیوع کرونا در آمریکا و اروپا پشت سر گذاشته نشده است، باید ثابت شود که تثبیت قیمتها موقتی نیست.
بهای معاملات آتی نفت برنت که در ابتدای روز حداکثر ۱۲.۷ درصد افزایش داشت، با دو دلار و ۵۹ سنت معادل ۱۰.۵ درصد افزایش در معاملات بازار لندن، به ۲۷ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش ۱۱ درصدی در زمان گشایش بازارها، با یک دلار و ۷۶ سنت افزایش، به ۲۲ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که هزینه محموله های فیزیکی نفت در برخی از مناطق به پایینترین حد در چند دهه اخیر سقوط کرده، تلاش دولتها برای مهار شیوع ویروس کرونا به بهای نابودی تقاضا تبدیل شده و به اشباع عرضه نفت که حتی پیش از برنامه عربستان سعودی برای افزایش تولید وجود داشت، دامن زده است.
عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، قصد دارد در ماه میلادی جاری تولید خود را به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تلاش برای ایجاد آتش بس میان تولیدکنندگان بزرگ و خاتمه دادن به جنگ قیمت است. وی همچنین قرار است روز جمعه با مدیران نفتی آمریکا برای بررسی راههای کمک به صنعت نفت این کشور دیدار کند.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش قیمت قیمت نفت درصد افزایش قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

قیمت بیت‌کوین کاهش شدید به زیر سطح ۷۰هزار دلار را آغاز کرده و در بحبوحه تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و ایران شتاب نزولی پیدا کرده است؛ به طوری که کاهش شدید در زیر سطوح ۶۶ هزار و ۶۵ هزار دلار مشاهده شد.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت و حتی پشتیبانی ۶۰ هزار و ۵۰۰ دلاری را تجربه کرد. قیمت پایین نزدیک به ۶۰ هزار و ۴۹۵ دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در حال تلاش برای روند بازیابی است، قیمت از سطح ۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار و ۶۳ هزار دلار بالاتر رفت و حرکتی بالاتر از سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی در حرکت نزولی از نوسان ۷۱ هزار و ۲۰۰ دلار به پایین ۶۰ هزار و ۴۹۵ دلار شکل گرفت.

اکنون بیت‌کوین زیر ۶۷ هزار دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. مقاومت فوری نزدیک به سطح ۶۵هزار و ۸۰۰ دلار است. همچنین کانال صعودی کلیدی با مقاومت ۶۵ هزار و ۸۵۰ دلار در نمودار ساعتی بیت‌کوین در حال شکل‌گیری است که نزدیک به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در حرکت نزولی از نوسان ۷۱ هزار و ۲۰۰ دلار به پایین ۶۰هزار و ۴۹۵ دلار است.

اولین مقاومت اصلی می‌تواند سطح ۶۶ هزار دلار باشد و مقاومت بعدی روی ۶۸ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد. اگر حرکت واضحی در بالای منطقه مقاومت ۶۸هزار دلار وجود داشته باشد، قیمت می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند تا ۷۰هزار دلار افزایش یابد. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۷۱هزار و ۲۰۰ دلاری است. هرگونه سود بیشتر ممکن است بیت‌کوین را در کوتاه‌مدت به سمت منطقه مقاومت ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلاری سوق دهد.

اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۶هزار و ۸۵۰ دلاری بالا برود، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۴هزار و ۵۰۰ دلار است. اولین پشتیبانی اصلی ۶۳هزار دلار است. اگر بسته شدن زیر ۶۳هزار دلار باشد، قیمت ممکن است شروع به کاهش به سمت سطح ۶۲هزار دلار کند. هر ضرر بیشتر ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت را به سمت منطقه حمایتی ۶۰هزار و ۵۰۰ دلاری سوق دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۶۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۳ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۸۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸.۲۲ میلیارد دلار است که ۲۷.۶۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۴۸ میلیارد دلار است که ۸.۸۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۹.۰۶ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و ۱۷۳.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۴۹.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۰ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۶۸.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۹ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۸.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۹۰ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۵.۷۱ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۵۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۲۷ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۷ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۳۱ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • ریزش بیت کوین ادامه دارد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رشیدی کوچی، نماینده: فکر می‌کنم دلار تا 70 هزار تومان بالا برود/ روابط عمومی دولت به نقادان گفتند تروریست اقتصادی! به آنها پیشنهاد می‌کنم صحبت‌‌های خود در دوران دولت روحانی زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کرد را مرور کنند!