Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@13:15:16 GMT

طرز تهیه خورش پیچاق قیمه مجلسی اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۴۰۵

طرز تهیه خورش پیچاق قیمه مجلسی اردبیل

پیچاق قیمه از جمله خورش‌های مشهور استان اردبیل و البته مشهورترین غذای نذری اردبیلی‌ها در ایام محرم و ماه رمضان است. این غذای خوشمزه که به خورش بادام آذری هم مشهور است با برنج سرو می‌شود و به جز غذای نذری برای طبخ در تمام ایام سال گزینه مناسبی است.


مواد لازم برای ۸ نفر

گوشت گوسفندی راسته یا قلوه گاه: ۷۰۰ گرم

پیاز: ۴ عدد متوسط

خلال بادام: ۱/۳ پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ: ۵ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۸ عدد (به تعداد نفرات)

کره: ۶۰ گرم

ادویه خورشی: به میزان دلخواه

ترکیب ادویه خورشی شامل پودر کاری، دارچین، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه و هل ساییده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمک: به میزان دلخواه

آب جوش: ۳ لیوان

این مقدار مواد برای ۸ نفر است. اگر فصد تهیه این غذا برای نفرات بیشتر را برای مراسم مهمانی یا نذری را دارید مقدار مواد را به نسبت چند برابر کنید.



طرز تهیه

برای درست کردن خورش پیچاق قیمه مجلسی اردبیل ابتدا خلال بادام را به مدت دو یا سه ساعت در آب یا در صورت دلخواه گلاب خیس کنید. گوشت را به صورت قیمه‌ای یا همان تکه‌های خورشتی خرد کنید. پیاز‌ها را خلالی و نازک خرد کنید و در کره یا روغن حیوانی (اگر طعم کره و روغن حیوانی را دوست ندارید روغن مایع استفاده کنید) تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. حالا تکه‌های گوشت را اضافه کنید. کمی تفت دهید. ادویه خورشتی را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. نمک را آخر سر اضافه کنید تا گوشت سفت نشود و زود پخته شود.

سپس دو یا سه لیوان آب جوش (به حدی که آب روی گوشت‌ها را بپوشاند) روی گوشت بریزید و صبر کنید تا روی شعله ملایم گاز پخته شوند. در این فاصله خلال بادام‌ها را در کره کمی تفت دهید. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خلال بادام و زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید خورش خوب جا بیفتد و کم آب شود.

وقتی خورش پخت نمک آن را اندازه کنید. در پایان پخت خورش تخم مرغ‌ها را یکی یکی روی خورش بشکنید و درب خورش را بگذارید تا خودشان را خوب بگیرند (اگر این روش را نمی‌پسندید کمی قبل از سرو خورش تخم مرغ‌ها را جداگانه نیمرو کنید و سپس روی خورش برای هر نفر یک عدد تخم مرغ نیمرو بگذارید). در پایان روی خورش را با پیاز داغ خلالی سرخ شده مجلسی (اختیاری) تزیین و روی تخم مرغ‌ها را با مقداری زعفران دم کرده تزیین کنید. خورش قیمه پیچاق را با برنج زعفرانی سرو کنید. موقع سرو خورش باید برای هر نفر یک تخم مرغ روی خورش کنار بگذارید.

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه طرز تهیه خورش قیمه قیمه مجلسی غذای نذری آشپزی پارسی خبر اضافه کنید تفت دهید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه»، «زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار مشخص شد»، «داستان عاشقانه/تو عصبانی میشدی عوضش اون محبت میکرد»، «دختر و دایناسور یه قصه‌ی مصور و جذاب که همه‌ی بچه‌ها عاشقش میشن»، «فقط افراد بسیار با تمرکز میتونن سه تفاوت دو عکس مشابه رو ببینن»، «آینده‌ی استمراری در زبان انگلیسی رو با مثال یاد بگیر»، «این دسر قهوه رو چند دقیقه‌ای درست کن که مزه‌ی بهشت میده»، «به این ۹ دلیل باید بادام هندی بخورید»، «هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ»، «ازدواج رتبه ۱۱ کنکور با جانباز ۷۵ درصد؛ ادعایی عجیب در فضای مجازی» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «مدرسه آنلاین» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

ازدواج رتبه ۱۱ کنکور با جانباز ۷۵ درصد؛ ادعایی عجیب در فضای مجازی

نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار مشخص شد

داستان عاشقانه/تو عصبانی میشدی عوضش اون محبت میکرد

دختر و دایناسور یه قصه‌ی مصور و جذاب که همه‌ی بچه‌ها عاشقش میشن

فقط افراد بسیار با تمرکز میتونن سه تفاوت دو عکس مشابه رو ببینن

آینده‌ی استمراری در زبان انگلیسی رو با مثال یاد بگیر

این دسر قهوه رو چند دقیقه‌ای درست کن که مزه‌ی بهشت میده

به این ۹ دلیل باید بادام هندی بخورید

هنرنمایی زیبای دختر دانش آموز روی تخته سیاه با گچ

 

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)
  • برداشت صد‌ها تن بادام زمینی توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • تلخ شدن کام قاچاقچی بادام
  • نقاشی هنرمندانه و زیبای یک معلم روی تخته سـیاه
  • عروسک‌هایی که شادی و نشاط ارمغان آوردند
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • چرا یونسکو برای علامه مجلسی، بزرگداشت گرفت؟ / همه کتب اربعه در بحارالانوار نیامده!
  • ۹ خاصیت بی نظیر بادام هندی برای سلامتی