Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@17:57:57 GMT

راه اندازی پویش روضه خانوادگی در شهرستان کاشان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۴۴۵

راه اندازی پویش روضه خانوادگی در شهرستان کاشان

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و تو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از جمله اثرات شیوع کرونا در کشور محدود شدن تجمعات و عدم برگزاری جلسات مذهبی بود، اظهار داشت: هیئات شهرستان کاشان بعد از تعطیلی مراسم های خود نقش بسیار پررنگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ایفا کردند.

وی با اشاره به به اینکه حضور گسترده اعضای هیئات مذهبی کاشان در میدان برای مبارزه با کرونا نشان داد که کارکرد هیئات فقط به جلسات مذهبی محدود نمی شود، ابراز داشت: از جمله مهمترین کارکردهای هیئات مذهبی در شرایط عادی و بحرانی ارائه خدمات اجتماعی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری جلسات هیئات مذهبی کاشان از طریق فضای مجازی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه بعد از تعطیلی جلسات و هیئات مذهبی به منظور عدم گسترش ویروس کرونا بسیاری از هیئات جلسات خود را از طریق شبکه های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار کردند، بیان داشت: استقبال مردم مومن و انقلابی کاشان از برگزاری این جلسات نیز نشانی دیگر از حب و علاقه مردم دیار مومنان به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به برگزاری پویش روضه خانگی در سطح کشور در چند سال اخیر برای احیای این سنت حسنه افزود: برگزاری روضه های خانگی که مدتها فراموش شده بود دارای برکات و مزایای زیادی است که از آن جمله می توان به گسترش سنت صله رحم اشاره کرد.

بصیرتی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا خانواده های ایرانی دچار محدودیت های رفت و آمد شده اند، یادآور شد: راه اندازی پویش روضه خانوادگی در کاشان به منظور بهره مندی اعضای یک خانواده از برکات معنوی این جلسات است.

تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه های پویش روضه خانوادگی است

وی تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا، حدیث کسا، زیارت توسل را از جمله برنامه های پویش روضه خانوادگی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این پویش باعث می شود که روضه های خانگی نیز مجدداً همانند سالهای نه چندان دور جانی تازه به خود بگیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا نیاز توسل به ائمه معصومین بیش از پیش احساس می شود، اظهار داشت: این امر هم از جهت استمداد از حضرات معصومین برای مقابله با شیوع این ویروس و هم از جهت امیدبخشی به مردم جامعه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه با استمداد و کمک از خداوند متعال و ائمه معصومین و همچنین همکاری و مشارکت اجتماعی مردم می توان بر این ویروس فائق آمد، افزود: امید است با گسترش این پویش در سطح کشور دیگر مردمان ایران اسلامی بتوانند از برکات برگزاری این جلسات بهره مند شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خانواده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبکه های اجتماعی فضای مجازی قرآن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان با اجرای پویش اطعام مهدوی ۳۱۳ میلیارد تومان در قالب طبخ و توزیع غذای گرم، راه اندازی میز‌های افطاری ساده و اهدا بسته‌های معیشتی بین نیازمندان هزینه شده است. 

وی افزود: در ۲۰۷ آشپزخانه اطعام مهدوی راه اندازی شده در طول ماه مبارک رمضان در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۱۳ هزار پرس غذای گرم طبخ و بیش از یک میلیون و ۴۷۴ هزار بسته افطاری ساده تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: ۶۱ هزار و ۲۱ بسته معیشتی نیز شامل برنج، روغن، مرغ یا گوشت، انواع حبوبات، رب گوجه، ماکارونی، چای و قند توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • از راه‌اندازی پویش «سپاس سردار» تا ساخت‌ پروفایل‌ «من‌ و سردار، شما همه‌»
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • اعلام حمایت هیئات مذهبی مازندران از حمله موشکی سپاه
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود
  • برگزاری پویش رسانه ای ققنوس قلم
  • مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی