Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی با انتشار نامه‌ای به روحانی، از عملکرد وی درباره وضعیت کرونا در ایران انتقاد کردند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ناهید خدا کرمی عضو شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت که جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به روحانی، از سخنان اخیر وی درباره وضعیت کرونا در ایران انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضا‌کنندگان نامه از سیاست‌های دولت در مقابله با کرونا انتقاد کرده و خواستار جدیت بیشتر دولت روحانی در این زمینه شده‌اند.

در این نامه همچنین از روش دولت در نکوهش و نصیحت مردم برای کنترل جامع کرونا انتقاد شده و آمده است: چگونه مردم را به خانه ماندن تشویق اما بانک ها و ادارات را باز می‌کنید، تجاری که با بانک وادارت درگیرند چه کنند؟ کارگران روز مزد و فصلی چه کنند؟ آیا برای اقشار مختلف تدبیری اندیشیده اید؟ افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه و ساختار حمایتی نیستند چه وضعیتی خواهند داشت.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: استراتژی‌های کنترل وپیشگیری در نظام مراقبت چیست؟ وچقدر این استراتژی‌ها به درستی تعریف وبه کارگیری شده است؟ نتایج حاصل از آن از چه خروجی قابل قبولی برخوردار است ؟

لطفا قرنطینه درون شهری را اجرا فرمایید تا حلقه انتقال قطع شود این اقدام را سرعت ببخشید و تاخیر در آن ضایعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

به نوشته ناهید خدا کرمی این نامه را آقایان سید ابوالقاسم موسوی،‌رحمت اله حافظی،‌سید موید علویان،  علی مهرابی توانا،‌ شاهرخ خوش سیرت،  فرزین سرکارات،  مجید حسن قمی و خانم  ناهید خداکرمی امضا کرده‌اند.

آخرین آمار کرونا در کشور|16711 بهبود یافته و 3160 جان‌‌باختهفیلم/ توضیحاتی درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا در هواگاف جدید نتانیاهو درباره وضعیت قربانیان کرونا در ایران + فیلماعضای کمیته ویژه نظارت بر فعالیت‌هاى مقابله با کرونا در تهران مشخص شدند

انتهای پیام/

R1491/P/S2,24,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا وزارت بهداشت رئیس جمهور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت رئیس جمهور ویروس کرونا وزارت بهداشت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می‌شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت‌های موثری را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی‌ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه آسیب‌هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.
محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذا‌های فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری‌های زمینه‌ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه‌های سلامت و توجه به آن کمک کرد.
وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه‌های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای ۱۱ دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • انتقاد تند روزنامه جوان از القای دوقطبی «آقا و دفتر آقا»/تاثیر تجربه جنگ با عراق در مواجهه نظامی با اسراییل/نسل زد؛ خوش‌شانس یا بداقبال