Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@17:50:23 GMT

تشکر وزیر بهداشت از مردم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۴۹۸

وزیر بهداشت گفت: از مردم کمال تشکر را دارم که دیروز در منزل ماندند. ناطقان: سعید نمکی گفت: از مردم کمال تشکر را دارم که خلاف رویه همه سالهای گذشته به طبیعت نرفتند و دیروز در منزل ماندند.

نمکی گفت: امروز جلسه ای به صورت مجازی با مسؤولان سازمان بهداشت جهانی داشتیم. در این جلسه از فعالیت‌های مطلوب ایران درخصوص مقابله با کرونا تقدیر شده و خواستند تا از تجربیات ایران ر کل منطقه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت افزود: تا امروز بیش از 90 درصد جمعیت هدف را در طرح مقابله با کرونا پوشش بدهیم.

وی افزود: برای برخی سولا ایجاد شده بود که چرا وقتی می گوییم موج اول بیماری را مدیریت کردیم پس چرا افزایش کیس داشته ایم پاسخ این است که دلیل این امر این است که کیس یابی ما افزایش یافته است و در روزهای آینده وقتی این افارد خوب می شوند اثرات این اقدام ما را خواهید دید.

نمکی گفت: مردم عزیز بدانند که ما در مرحله مدیریت بیماری هستیم و هنوز به مرحله مهار و کنترل بیماری نرسیده ایم. البته در برخی از استانها ورودی ما کمتر از خروجی ما است که به این دلیل اقدامات خوبی است که انجام شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم تا بیستم فروردین که مرحله اول طرح فاصله گذاری است باید هم دلی و همکاری بیشتری داشته باشیم و این همدلی تآثیر خود را خواهد گذاشت در آینده نزدیک. منبع: فارس برچسب ها: وزیر بهداشت ، تشکر ، مردم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر بهداشت تشکر مردم وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: استفاده از آب‌های سطحی و هوتک‌ها در مناطق سیل زده عامل بروز بیماری‌های پوستی می‌شود.

عبدالرسول خدمتی امروز ۷ فروردین در جلسه آبفا و مرکز بهداشت چابهار افزود: اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

رئیس مرکز بهداشت چابهار، ضمن بیان اینکه، کلیه اقدامات کنترلی و بهداشتی در زمان وقوع سیلاب تا رفع کامل کدورت آب، انجام می‌شود، گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده مشکلات پوستی مطرح شده قبل از وقوع سیل نیز در این مناطق وجود داشته اما عبور سیلاب از مسیر زمین‌های کشاورزی و هدایت این آب در محل هوتک‌ها، که همراه با سموم حیوانی و شیمیایی است عاملی بر آلودگی آب و بروز عوارض پوستی است.

خدمتی گفت: در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز بیماری پوستی، باید از آب‌تنی و شنا کودکان در این اماکن ممانعت شود، همچنین  بانوان نیز باید از شست‌وشو لوازم خانه و البسه در این آبگیرها نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به بازدیدها و برگزاری جلسات مستمر، اضافه کرد: به همراه مدیر دفتر مرکز پایش و مدیر امور آب و فاضلاب چابهار بررسی‌های میدانی به طور مستمر انجام و طی بازدید اخیر نیز که در دوم فروردین ماه صورت گرفت، نتایج این بازدیدها نیز موضوع را تائید می‌کند.

وی، با اشاره به مصوبات جلسه مشترک با آبفا گفت: طی این جلسه، مقرر شد تا نسبت به استمرار اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی مردم در خصوص آلوده بودن آب‌های سطحی و عدم استفاده از این آب‌ها و شنا توسط دانشکده علوم پزشکی اقدام شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان چابهار نیز گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیل زده، علاوه بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیل زده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهم‌ترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنین مناطق سیل زده علاوه بر سایت‌هایی کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد و بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی چابهار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچگونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیفتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندارد همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • تقدیر رئیس‌جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • تصاویر| موزه مردان نمکی، زنجان
  • (تصاویر) موزه مردان نمکی
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی