Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@16:04:39 GMT

سیل گلستان به عشایر کوچرو خراسان شمالی آسیب نرساند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۵۱۷

سیل گلستان به عشایر کوچرو خراسان شمالی آسیب نرساند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانوارهای عشایری که در منطقه مراوه تپه استان گلستان استقرار دارند در جریان بارندگی و سیل ۱۲ فروردین هیچ خسارتی متحمل نشده و به دام آنها نیز آسیبی نرسیده است.

محمدرضا قلی پور افزود: شماری از خانوارهای عشایری شهرستان بجنورد در منطقه سیل گرفته گلستان اسکان دارند، اما خوشبختانه هیچ آسیبی از ناحیه این حادثه به آنان وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بارندگی شدید و وقوع سیل در محل زندگی عشایر مستقر در مراوه‌تپه گلستان، علاوه بر قطع راه دسترسی چندین روستای این شهرستان و وارد آوردن خسارت به برخی خانه‌ها، موجب تلف شدن ۳۸۳ راس دام خانوارهای عشایری مراوه تپه شد.

به گزارش ایرنا، کانال های خبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان خراسان شمالی از دیشب با انتشار اخباری، تلف شدن ۳۸۳ راس دام مزبور را به عشایر کوچرو شیروان نسبت می دهند که برای زمستان گذرانی در مراتع مراوه تپه استان گلستان سکونت دارند و حال آنکه دام های تلف شده متعلق به عشایر شهرستان مراوه تپه بوده است.

قلی پور، خبر منتشره مبنی بر تلف شدن دام عشایر خراسان شمالی را رد کرد و افزود: متاسفانه برخی شبکه های اجتماعی و نیز خبرگزاری ها برای منتشر کردن اخبار به درستی  نادرستی آن اهمیتی نمی دهند.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی اظهار داشت: خانوارهای عشایر این استان پس از زمستان گذرانی در مناطق قشلاقی استان گلستان، طبق تقویم کوچ هرساله در فروردین ماه این منطقه را به مقصد خراسان شمالی ترک می کردند اما با هماهنگی که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان صورت گرفته، امسال این کوچ به علت شیوع ویروس کرونا با یک ماه تاخیر آغاز خواهد شد.
قلی پور افزود: هم اکنون مناطق قشلاقی که در آن خانوارهای عشایری سکونت دارند از نظر چراگاه نیز بسیار مناسب است و عشایر برای تعلیف دام خود مشکلی نخواهند داشت.
وی اظهار داشت: برای ماندگاری عشایر در مناطق قشلاقی هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوط انجام شده است و برای فصل کوچ نیز هماهنگی خواهیم کرد تا قشر عشایر در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
وی افزود: با بهبود وضعیت از نظر مهار ویروس کرونا و همچنین شرایط آب و هوایی این خانوارها با هماهنگی دستگاه های مختلف به ییلاقات استان کوچ خواهند کرد.

هم اکنون چهار هزار خانوار عشایری خراسان شمالی برای زمستان گذرانی در مناطق گرمسیری و قشلاقی مستقر هستند.
پنج هزار و ۳۵۰ خانوار عشایری خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.
عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می‌کنند.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی زمستان شرایط آب و هوایی گوشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی عشایری خراسان شمالی خانوارهای عشایری خانوارهای عشایر مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین گردهمائی ائمه جمعه استانهای گلستان ، مازندران و خراسان شمالی در گلستان گفت : گردهمائی عهد حضور با هدف سازمان دهی و انسجام بخشی ائمه جمعه در راستای آموزشهای مد نظر برای شبکه امامت و موضوعاتی در راستای جهاد تبیین تا پایان سال در هشت منطقه برگزار می شود.

وی افزود : جمعیت ، مسجد ، نوجوان و آموزش و پرورش از موضوعات گردهمائی دو روزه ائمه جمعه استانهای گلستان ، مازندران و خراسان شمالی است.

او بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب در قالب اردوی راهیان پیشرفت را هم از برنامه های این گردهمائی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود