Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@11:32:38 GMT

میکروبیوم روده را برای مقابله با کرونا سالم نگه دارید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۱۳۸

میکروبیوم روده را برای مقابله با کرونا سالم نگه دارید

بهترین راه برای افزایش تنوع میکروبی در روده، خوردن طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی که دارای فیبر زیادی هستند و محدود کردن غذاهای فراوری‌شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تحقیقات اخیر نشان داده است که میکروبیوم روده نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها و حفظ سلامت کلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذایی که شما می‌خورید، تأثیر بسیار زیادی بر تنوع میکروبیوم روده و افزایش باکتری‌های خوب روده دارد. با افزایش سن، تنوع میکروبیوم کاهش می‌یابد، بنابراین حفظ یک میکروبیوم سالم در طول زندگی ضروری است.

خوردن غذاهای گیاهی فیبری فراموش نشود

بهترین راه برای افزایش تنوع میکروبی در روده، خوردن طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی که دارای فیبر زیادی هستند و محدود کردن غذاهای فراوری‌شده است. ثابت‌شده که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای باعث بهبود تنوع میکروبیوم روده و کاهش التهاب در بدن می‌شود. پایه این رژیم بر خوردن مقدار زیادی میوه، سبزی‌ها، آجیل، دانه و غلات کامل استوار است.

چربی‌های سالم مانند روغن‌زیتون باکیفیت بالا و گوشت بدون چربی یا ماهی در این رژیم گنجانده شده‌اند. شما باید همچنین از مصرف بیش‌ازحد نمک، شیرینی و نوشیدنی‌های قندی و شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا سایر مواد افزودنی خودداری کنید.

پشتیبانی لبنیات غنی‌شده با پروبیوتیک‌ها از میکروبیوم روده

همچنین می‌توانید با خوردن مرتب لبنیات غنی‌شده با پروبیوتیک‌ها، از میکروبیوم روده پشتیبانی کنید. فراموش نکنید که اگر برای خود، خانواده و یا اقوام سالخورده یا دوستان خرید می‌کنید، انتخاب غذاهایی که از میکروبیوم سالم روده پشتیبانی می‌کنند بسیار مهم است. مدیریت سلامت روان، فعال بدنی و خواب کافی نیز به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا نگیریم میکروبیوم روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای