Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:10:21 GMT

آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی قشم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۱۶۸

آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی قشم

مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این امر در نتیجه یکهزار و ۲۰۲ گشت اکیپ بازرسی این سازمان برای حراست و حفاظت از اراضی ملی حاصل شد.

حسین رفیعی ادامه داد: همچنین برای حصول نتیجه در طول سال گذشته  ۴۶ جلسه با دستگاه‌های مربوطه برگزار و ۲۲ مورد بازدید میدانی از اراضی قشم انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  سال گذشته همچنین ۳۵۱ فقره اخطاریه برای ۴۷۰ هزار و ۳۳۸ مترمربع  ساخت و سازهای غیرمجاز در جزیره قشم صادر و ۳۹ پرونده تشکیل شد

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۹۸، تعداد ۷۸ پرونده قضایی برای متصرفان اراضی ملی در جزیره تشکیل که از این تعداد ۱۵ پرونده به واحد اجرای احکام قضایی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۷ بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم  در شسال گذشته صورت گرفت و همین تعداد پرونده برای حمایت از مسکن روستایی بررسی شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فریدون عبادی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر رفع تعرض و قلع و قمع و اعاده به وضع سابق، تعداد سه فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی خوزستان با همکاری دستگاه قضائی و عوامل انتظامی در فروردین‌ماه سال جاری اجرا و از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

وی در ادامه مساحت اراضی رفع تعرض شده در این بازه زمانی را ۵۵۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: اراضی فوق با هوشیاری، دقت و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ عبادی ادامه داد: این سه فقره شامل رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به متراژ هرکدام ۲۰۰ مترمربع در شهرستان شوشتر، ۲۰۰ مترمربع در شهر شرافت، در مسجدسلیمان ۱۵۰ مترمربع است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد: عوامل این یگان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌دهند.

کد خبر 6087525

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد