Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، مجموع فوت شدگان استان ناشی از ویروس کرونا را ۱۶۶ نفر اعلام و اضافه کرد: طبق آخرین آمارها در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر است که از این تعداد افزون بر ۸۰۰ نفر بهبود یافته و مراحل درمان تکمیلی خود را می گذارنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های استان آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارند، سیستم درمان ایران و آذربایجان شرقی را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: بدون تردید کشور ما از زیرساخت های بسیار مناسب برای مقابله  با این ویروس را دارد و تاکنون نیز آمارها نشان می دهد بهترین نوع مدیریت را در ایران شاهدیم که به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی خواستار بهره مندی از تجربیات ایران برای مقابله با این ویروس شده است.

پورمحمدی آمار قابل ملاحظه بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان شرقی را گامی موثر و مفید در راه مبارزه با این ویروس قلمداد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که آمارهای جهانی تنها ۲۰ درصد بهبودی در میان مبتلایان به کرونا را نشان می دهد که این عدد در ایران معادل ۳۰ درصد است که رتبه آذربایجان شرقی در این حوزه بالاتر از متوسط کشوری است.

وی اجرای طرح غربال گری در آذربایجان شرقی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان و بسیج را بسیار خوب برشمرد و گفت: این طرح با جدیت خاصی پیگیری می شود و تاکنون از جمعیت بیش از ۴ میلیونی استان بیش از ۸۲ درصد که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود در این طرح غربال گری شده است و به جز شهرستان های تبریز و میانه در سایر شهرستان ها  بیش از ۹۰ درصد مردم غربال گری شده اند.

پورمحمدی میزان مشارکت مردم شهرستان های تبریز، میانه و مراغه در طرح غربال گری را به ترتیب ۶۸ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده در اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی دارای بیماری  های زمینه ای و جسمانی تشخیص داده شده اند که از این تعداد ۷۷ هزار نفر از طریق تماس های تلفنی تحت مراقبت هستند و از این تعداد نیز ۳۰ نفر در بیمارستان های استان بستری و تعداد ۱۰۲ نفر نیز درمان سرپایی شده اند.

پورمحمدی هدف اصلی از اجرای طرح غربال گری ویروس کرونا را عدم مراجعه بیماران احتمالی به بیمارستان ها و مراکز درمانی اعلام کرد تا به این طریق بسترهای لازم برای خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به بیماران قطعی در مراکز درمانی فراهم شود.

وی با اشاره به اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح نیز به خوبی در سراسر استان اجرایی می شود، افزود: نماد کامل اجرای این طرح مهم ملی روز گذشته و در جریان ۱۳ بدر اتفاق افتاد که آحاد مردم با رعایت مقررات اعمال شده نشان دادند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هم راستا و همگام با مسوولان حرکت می کنند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه اجرا می شود، پیش بینی کرد اگر شرایط به شیوه کنونی ادامه یابد، این طرح تا اواخر فروردین و شاید اوائل اردیبهشت ماه تداوم یافته و سپس شرایط مبارزه با ویروس کرونا به سمت مدیریت کنترل شده هدایت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از عدم رعایت برخی مقررات در چهارشنبه آخر سال و روزهای منتهی به پایان سال هنوز پابرجاست، اظهارکرد: از ۵ فروردین تاکنون روند صعودی مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا تا حدودی کاهش یافته است به گونه ای که حداکثر ۹ نفر فوتی و ۹۰ ابتلا را روزانه شاهد بوده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی وضعیت کلی بیماری کرونا در استان را دارای شیب کند افزایشی اعلام کرد و گفت: اکر روند کنونی در روزهای اینده ادامه یابد به آینده بسیار خوش بین هستیم.

پورمحمدی به موضوع تصمیم گیری ستادهای استانی کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه تصمیمات کلان در این زمینه توسط ستاد مرکزی گرفته می شود، اختیارات استانداران با وظایف محوله را نامتناسب خواند و اظهار داشت: این اختیارات به هیچ عنوان با مسوولیت های استانداران که باید پاسخگوی تمام مسایل استان باشد، همخوانی ندارد و این امر نیز به نوع و نظام مدیریت بخشی کشور باز می گردد.

وی با بیان اینکه اختیارات استانداران در حوزه ویروس کرونا محدود است، گفت: مدیریت متمرکز در این زمینه حاکم است و البته تصمیمات ستاد مرکزی لازم الاجراست.

پورمحمدی به انتقادات صورت گرفته در تعدادی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از نوع مدیریت کرونا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ما از رسانه ها انتظار داریم در مواقع بحرانی به دنبال هم افزایی باشند نه اینکه درصدد خرده گیری بوده و مسایل جزیی را بزرگ جلوه داده و استان را دچار حاشیه کنند چون معتقدیم رسانه ها جزیی از ستاد کرونای استان هستند و البته چنین نیز بوده و خواهد بود.

وی انتقاد را حق اصلی و مسلم رسانه از مدیران خواند و با بیان اینکه مدیریت آذربایجان شرقی به هیچ عنوان از انتقاد فرار نمی کند، اظهار داشت: باید بین انتقاد و فحش و ناسزا تفاوت قایل شد که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از افراد که نام خود را خبرنگار گذاشته اما در هیچ رسانه ای نه به عنوان خبرنگار، نه به عنوان عکاس و حتی دبیر فعالیت ندارند، از نام خبرنگار سوء استفاده کرده اند که در این مواقع ما مجبور به برخورد هستیم .

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز وزارت کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز وزارت کشور ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز وزارت کشور آذربایجان شرقی طرح غربال گری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی