Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور با آمریکا و شرکای خود در سازمان اوپک درخصوص سقوط بهای نفت در بازار جهانی مذاکره می‌کند تا راهی برای متوقف کردن سقوط بهای طلای سیاه بیابد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت روسیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به پیامدهای انتشار ویروس کرونا و سقوط بهای نفت و گاز در بازار جهانی به عنوان مسائل اصلی اشاره کرد و گفت که سقوط بهای کالای اصلی صادراتی ما (نفت) مساله ای جدی و مشکلی عمیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما در این مورد با شرکا در داخل کشور و در عرصه بین المللی در سطح شرکا در اوپک گفت وگو می کنیم و اخیرا هم در مورد این مساله با رئیس جمهوری آمریکا مذاکره کردم.
پوتین گفت: آمریکا هم از این مساله (سقوط بهای نفت) نگران است زیرا تولید نفت قاره ای آمریکا در حدود بشکه ای ۴۰ دلار مقرون به صرفه است، به همین خاطر این وضعیت برای اقتصاد آمریکا آزمون سختی است.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که در صورتی که در بخش نفت سرمایه گذاری کافی صورت نگیرد و کار برای اکتشاف حوزه های نفتی جدید متوقف شود، جهش شدید در بازار جهانی نفت اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه این وضعیت همه را نگران کرده است، اظهار داشت: این وضع باید مصرف کنندگان را نگران کند زیرا بخش نفت اگر تامین مالی کافی نشود و اکتشاف حوزه های جدید صورت نگیرد جهش قیمتی بسیار شدید در بازار جهانی نفت رخ می دهد که به نفع هیچکس نیست.
در همین حال دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم اعلام کرده که روسیه قصد ندارد در زمان حاضر با عربستان سعودی تماس بگیرد و هیچ مذاکره ای بین دو کشور درباره اوضاع بازار جهانی نفت صورت نگرفته است.
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز دیروز با دن برویت وزیر انرژی آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.
به گزارش رسانه‌های روسی، ارزش نفت یورالز روسیه به ۱۳ دلار برای هر بشکه رسیده است که کمترین قیمت در طول ۲۰ سال گذشته است.
منبع: ایرنا برچسب ها: پوتین ، اوپک ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین اوپک آمریکا بازار جهانی رئیس جمهوری سقوط بهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

شورای فدراسیون روسیه یا به عبارتی همان مجلس اعلای پارلمان روسیه در نشست روز چهارشنبه خود به اتفاق آرا به انتصاب ایرینا پودنوسوا به عنوان رئیس دیوان عالی این کشور رأی داد.

به گزارش یورونیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته خانم پودنوسوا ۷۰ ساله را برای این سمت معرفی کرد.

ایرینا پودنوسوا، در سال ۱۹۷۵ میلادی به همراه ولادیمیر پوتین از دانشگاه دولتی لنینگراد فارغ التحصیل شد. او که از سال ۲۰۲۰ میلادی در دیوان عالی روسیه حضور داشته است، در ماه ژوئیه همان سال به عنوان معاون رئیس دیوان در این نهاد قضایی منصوب شد.

پس از درگذشت ویاچسلاو لبدف ۸۰ ساله، رئیس قبلی دیوان عالی روسیه در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ (۴ اسفند)، پست ریاست دیوان خالی شد. نا گفته نماند که آقای لبدف از سال ۱۹۸۹ این سمت را بر عهده داشت.

در روسیه دوره‌های ریاست بر دیوان عالی قضایی در بازه‌های زمانی شش ساله تعریف شده است.

خانم پودنوسوا در روز اول آوریل و تنها پس از مشورتی ده دقیقه‌ای، از سوی هیات از قضات برای این پست ریاست معرفی شد.

دمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس حزب روسیه متحد، در حال ادای احترام به پیکر ویاچسلاو لبدف در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

دیوان عالی روسیه

دیوان عالی روسیه، به عنوان بالاترین و آخرین مرجع قضایی در پرونده‌هایی است که در دیگر دادگاه‌های روسیه به نتیجه نرسیده‌اند و شامل ۱۷۰ قاضی است که توسط هیاتی ۱۳ نفره از قضات ارشد نظارت می‌شود.

با وجود آن‌که این دیوان قدرت به چالش کشیدن احکام ریاست جمهوری و لوایح پارلمانی را در دادگاه قانون اساسی دارد، اما همچون یک نهاد تشریفاتی عمل می‌کند.

از احکام جنجالی‌تر آن می‌توان به افراطی دانستن «جنبش بین‌المللی دگرباشان جنسی» اشاره کرد. این دیوان همچنین قوانین جدید سانسور را با قانون اساسی منطبق دانسته و دستور به انحلال یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های حامی حقوق بشر روسیه تحت عنوان گروه مموریال داده است.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید