Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@23:15:25 GMT

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۶۷۲

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی از امروز ۱۴ فروردین ماه هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز ۱۴ فروردین ماه، رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ آغاز شده و روز جمعه شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و روز شنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، برخی مناطق استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل را در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بارش باران در نیز در مازندران، شرق گیلان و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه نیز این سامانه خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت و بارش باران در شرق مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وقوع تگرگ در مناطق مستعد رخ می‌دهد. بنابراین نسبت به اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها و اجتناب از سفر های غیر ضروری توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. گفت:  فردا جمعه - ۳۱ فروردین- در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال و شرق فارس شمال هرمزگان ارتفاعات کرمان مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه از روز یکشنبه بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب به تدریج بارش در مناطقی از غرب شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد گفت: همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان  اظهارکرد: از اواسط هفته آینده  با تقویت سامانه بارش در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 بارش های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است/ حتی از طوفان گونو هم بیشتر باران بارید 

براساس این گزارش با توجه به ورود سامانه پر بارشی از ابتدای این هفته و بروز سیل در نواحی جنوبی کشور سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده] است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئيس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی های اولیه ما نشان می دهد که بارش های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه های قبلی آن متمایز می کند، بارش های فراتر از ظرفیت های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئيس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت های اقلیمی یک منطقه باران می بارد، خسارت های سنگینی به زیرساخت ها و تاسیسات مختلف وارد می شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها