Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:21:21 GMT

کرونا در گلستان در حال کنترل شدن است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۷۴۴

کرونا در گلستان در حال کنترل شدن است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در گلستان در مقایسه با دو هفته اول اسفند رو به کاهش است و این بیماری در حال کنترل شدن در استان است. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سراج‌الدین عارف‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری کرونا در گلستان به سراشیبی افتاده، اظهارداشت: روند ابتلا این بیماری درمقایسه با روزهای اوج این بیماری کاهشی شده اما کرونا همواره در کمین است و باید مراقب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: میزان ابتلا به این بیماری در استان گلستان در مقایسه با دو هفته اول اسفند که اوج ابتلا به این بیماری در گلستان بود 60 درصد کمتر شده است.

وی گفت: این بیماری در حال کنترل شدن است و اگر این شرایط یعنی همکاری مردم ادمه پیدا کند امیدواریم زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

بیش از 6 میلیون نفر با سامانه4030 مشاوره تخصصی ویروس کرونا تماس‌گرفتندکرونا در اروپا| از اعتراف اروپا به خطا در نحوه رفتار با ایتالیا تا افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیاآمار مبتلایان ویروس کرونا در آسایشگاه کهریزک اعلام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: قطعا یکی از دلایل اصلی کاهش ابتلا به این بیماری، همکاری مردم است و توقع ما این است که مردم گلستان نکات بهدشتی مربوط به این بیماری را مراعات کنند تا آمارها همچنان کاهشی باشد.

عارف‌نیا گفت: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری هم در مقایسه با دو هفته اول اسفند 30 درصد کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از همه افرادی که نشانه‌های اولیه ابتلا به این بیماری را دارند خواست خود را قرنطینه کنند و در اجتماعات حاضر نشوند.

انتهای پیام/581/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درمان دانشگاه علوم پزشکی ابتلا به این بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشبنه در دیدار رئیس، معاونان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم و راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل و فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملاً قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند و انجمن داروخانه نیز حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند که باید به آن پرداخته شود.

وی غربالگری در حوزه جمعیت را مهم برشمرد و گفت: بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.

کد خبر 6084672

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد