Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:38:47 GMT

۳ واحد فروش مرغ زنده و مرغداری در شاهین‌دژ پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۷۸۳

۳ واحد فروش مرغ زنده و مرغداری در شاهین‌دژ پلمب شد

علی گردعلی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ واحد ذبح و عرضه مرغ زنده با توجه به اینکه موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های لازم را رعایت نمی‌کردند، به دستور مراکز قضایی نسبت به پلمب آنها اقدام شد.

وی ادامه داد: توجه نکردن به نکات بهداشتی در دامداری و مرغداری‌ها و مراکز فروش دام و طیور و همچنین واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی خطرات و صدمات جدی را درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین در همین راستا یک واحد مرغداری متخلف نیز که اقدام به عرضه غیرمجاز مرغ زنده کرده بود، به مراجع قضایی معرفی شده است. 

رییس اداره دامپزشکی شاهین‌دژ از معدوم سازی لاشه یک گاو تب دار نیز در روزهای اخیر خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح نظارت ویژه ایام نوروز و روز ۱۳ بدر مبنی بر کنترل بازار دام و فراوردهای دامی، ۲۱۰ کیلوگرم گوشت گاو آلوده به بیماری تب در یک گاوداری شناسایی و برای جلوگیری از عرضه در محل مناسب معدوم شد.

وی بیان کرد: فرآورده‌های گوشتی با نظارت تیم‌های دامپزشکی به تمام مراکز عرضه مانند قصابی‌ها، جگرفروشی‌ها و رستوران‌های پروانه‌دار سطح شهر عرضه می‌شود و در طول سال نیز طرح‌های مختلف نظارتی همراه با بازدیدهای مشترک توسط تیم‌های دامپزشکی در حال اجراست.

رییس اداره دامپزشکی شاهین‌دژ یادآور شد: طرح نوروزی کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان بر بازار تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تا ۱۷ فروردین سال جاری در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم اجرا می‌شود، اضافه کرد: عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی شهرستان با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

جمعیت دامی شهرستان شاهین‌دژ در حدود هفت هزار رأس دام سنگین و ۱۵۰ هزار رأس دام سبک است که بیشتر این دام‌ها به روش سنتی نگهداری می‌شوند.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی ایام نوروز طرح نوروزی کنترل و نظارت گوشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرآورده های خام دامی شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن ورجاوند بیان کرد: نظارت‌های بهداشتی مستمر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، توسط کارشناسان اداره دامپزشکی در قالب بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید و عرصه فرآورده‌های خامی دامی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است، افزود: بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در بازرسی‌های انجام شده جمع آوری و براساس شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.

ورجاوند گفت: شهروندان هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز زیر نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

وی با توصیه به اجتناب اکید از خرید گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۰۶۱ اطلاع دهند تا برخورد قانونی انجام شود.


 

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول