Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تشریح مهمترین اقدام‌ها و فعالیت‌های این سازمان برای مقابله با ‏ویروس کرونا بر اهمیت سلامت کارکنان عملیاتی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب،، حبیب الله سمیع گفت: این سازمان ۲۶ بهمن‌ماه پیش از شیوع این بیماری در ایران، از طریق اقدام‌های پیشگیرانه فعالیت‌های خود را آغاز ‏کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همسو با این هدف، کمیته شرایط اضطراری در سازمان تشکیل و اقدام‌های اولیه در این حوزه آغاز شد و حدود ۵۰ دستورعمل صادر شد که مبانی آنها براساس دستورعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و سازمان ‏بهداشت جهانی بود. ‏

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به شرایط خاص صنعت نفت، تصریح کرد: پس از ابلاغ بخشنامه وزیر محترم نفت، ‏سازمان بهداشت و درمان مکلف شد که برمبنای دستورهای ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی متناسب ‏با شرایطی ویژه که در صنعت نفت حاکم است از جمله شرایط حضور کارکنان در سکوهای نفتی، جزایر، دکل‌های حفاری، مناطق عملیاتی، پالایشگاه‌ها و ... دستورعمل‌های ویژه‌ای را تهیه کند.‏

سمیع به اهمیت سلامت نیروهای عملیاتی در مناطق نفتخیز جنوب و دیگر مناطق پرداخت و گفت:  در کمیته ‏اضطراری سطح ۳ تصمیم بر این شد که در درجه نخست پروژه‌های در حال اجرا مناطق عملیاتی متوقف شود ‏و تعداد کارکنان آنها کم شود، اما تولید که نیاز عمده کشور است چه در مناطق نفتخیز جنوب و چه در ‏عسلویه همچنان تداوم داشته باشد و تا حد امکان سعی شود تردد کارکنان به حداقل برسد و جابه‌جایی‌ها به ‏کمترین حد خود برسد.‏

وی افزود: در جاهایی که کارکنان عملیاتی ناگزیر هستند نزدیک به هم کار کننند باید از وسایل حفاظت ‏فردی استفاده کنند و  تلاش ما این است که کمبودی به لحاظ وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده در ‏این مناطق وجود نداشته باشد.‏

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت داد: هم‌اکنون تب‌سنجی در بیشتر واحدهای ستادی و عملیاتی با همت و تلاش کارکنان طب صنعتی سازمان بهداشت و درمان انجام می شود، اما در بخش‌هایی از مناطق عملیاتی هنوز مشکل تب‌سنج و ‏کنترل تب سنجی وجود دارد که ان شاءالله ظرف چندروز آینده این مشکل برطرف می‌شود و عملیات تب‌سنجی در مناطق نفتخیز جنوب و دیگر مناطق عملیاتی مانند بوشهر و حتی واحدهای ستادی انجام ‏خواهد شد.‏

سمیع درباره تأمین اقلام مصرفی عنوان کرد: برای بیمارستان‌ها، مراکز صنعتی و گاه واحدهای ستادی و به‌ویژه ‏بخش‌های عملیاتی که مجبورند نزدیک به هم کار کنند وسایل مراقبتی و حفاظت فردی شامل ماسک، لباس ایزوله، گان، شیت، عینک و ... تهیه و در اختیار آنان و مراکزی که مراجعه کننده دارند قرار گرفت. ‏

وی افزود: شایان یادآوری است که وسایل حفاظت فردی مانند لباس‌های ایزوله، گان، شیلد و عینک مخصوص مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست و بخش‌های صنعتی فقط ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح نیاز دارند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: بخشی از این وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراکز درمانی ‏وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت، از جمله در مسجدسلیمان امکانات خوبی خریداری شد و ‏در اختیار بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر که به عنوان بیمارستان معین کرونا انتخاب شده بود، قرار داده شد.‏

سمیع با تاکید بر خدمات نیروی انسانی، تصریح کرد: برخی پرستاران ما در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ‏به صورت داوطلبانه هم در بیمارستان‌های صنعت نفت و هم در دیگر بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه از جمله مسجدسلیمان و مشهد برای خدمات‌سانی به بیماران کرونایی اعزام ‏شدند و خالصانه در این شرایط سخت به امدادرسانی می پردازند.

وی اطلاع‌رسانی گسترده و فعالیت‌های آموزشی را بخشی دیگر از فعالیت‌های این حوزه برشمرد و افزود: ‏توصیه‌های پزشکی، رعایت مسائل بهداشتی و  پیشگیرانه نیز از طریق فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها به‌منظور ‏آگاهی بخشی کارکنان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به راه‌اندازی سامانه غربالگری، بیماریابی، کنترل و نظارت کارکنان صنعت نفت گفت: ‏این سامانه را با هدف پیگیری دقیق وضع سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان راه اندازی شده و  کل جمعیت ‏صنعت نفت، اعم از شاغلان، خانواده های آنان و بازنشستگان امکان ثبت نام در این سامانه را دارند و  همکاران ما ‏در حوزه طب صنعتی و پزشک خانواده با صرف وقت در تلاش هستند تا خدمات لازم درمانی را به  موارد مشکوک ‏به ابتلا به ویروس کرونا که از طریق این سامانه اعلام می شود، ارائه کنند. ‏

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بحث تجهیزات سرمایه‌ای عنوان کرد: با توجه به اعلام نیاز از ‏سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۲۰ دستگاه تنفسی با موافقت و مساعدت ‏مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، مجوز ترک تشریفات از هیئت مدیره سازمان دریافت و ظرف یک ‏هفته این تجهیزات خریداری شد و در ۲۹ اسفندماه پارسال تحویل همکاران در دانشگاه جندی شد.

سمیع افزود: در دیگر بیمارستان‌ها هم بخش کرونا را ایجاد کردیم که بیشترین فعالیت در این زمینه به  بیمارستان ‏نفت تهران اختصاص یافت، به‌طوری  که کل دپارتمان داخلی برای بخش کرونا آماده شد و در مجموع ۷۰ تخت ‏شامل ۳۰ تخت داخلی زنان، ۳۰ تخت داخلی مردان و ۱۰ تخت آی‌سی‌یو به این بیماران اختصاص داده شد.‏

وی ادامه داد: در ماهشهر نیز بیمارستان صنایع پتروشیمی به‌عنوان بیمارستان معین کرونا معرفی شد و ‏همه بیماران سطح شهر برای درمان به این بیمارستان اعزام می‌شدند در اهواز هم بیمارستان نفت با آمادگی ‏کامل در بخش‌های آی‌سی‌یو و کاملاً ایزوله شده خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: در ‏مجموع بیمارستان‌های ۹ گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران ‏کرونایی دارند  و افزون بر آنها مراکز خانواده ما در شهرهای دیگر مثل اصفهان، شیراز، تبریز و کرمانشاه و شمال ‏کشور این خط ویژه بیماران کرونایی را راه‌اندازی کرده اند و بیماران را از طریق یک اورژانس جداگانه ‏پذیرش و مداوا می‌کنند.

سمیع افزود: در یک ماه اخیر در کل این مراکز درمانی در سطح کشور ۱۵۰ هزار نفر از نیروهای شاغل در صنعت ‏نفت و مراجعه کنندگان بومی مورد پذیرش قرار گرفته اند و هیچگونه منعی هم در ورود بیماران کرونایی غیرشاغل ‏و اقدامات درمانی برای آنها نیز نداشته ایم.‏

وی به توسعه بخش‌های بیماران کرونایی در بیمارستان نفت تهران ‏پرداخت و گفت: در بیمارستان نفت تهران یک بخش دیالیز داریم که در حال انتقال این بخش به درمانگاه آزادی ‏هستیم تا بتوانیم آی‌سی‌یو شماره ۲ را هم در بیمارستان تهران داشته باشیم؛ برای این مرکز هم ۶ دستگاه تنفسی تدارک دیدیم تا ظرفیت آی‌سی‌یو افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به خرید دیگر تجهیزات ادامه داد: حدود ۱۵۰ دستگاه برای اکسیژن‌سنجی خون شریانی و ‏‏۱۰۰ دستگاه تب سنج خریداری شد که در کل مناطق زیر پوشش  اینسازمان توزیع شد.

سمیع گفت: باتوجه به شیوع ‏ویروس کرونا پروژه خریداری ۱۰ دستگاه آمبولانس شتاب گرفت، عمده این ‏آمبولانس‌ها برای مناطق عملیاتی خریداری شدند؛ سه دستگاه برای منطقه آغاجاری، سه دستگاه برای ‏منطقه گچساران و چهار دستگاه برای منطقه عسلویه اختصاص داده شد.‏

سمیع اعلام کرد: در حال پیگیری دستگاه سی‌تی اسکن دوم برای بیمارستان نفت تهران و دستگاه سی‌تی اسکن آغاجاری ‏هستیم و راه‌اندازی سریعتر بیمارستان جدید گچساران نیز دنبال می‌شود. ‏

منبع: شانا

کلیدواژه: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ویروس کرونا مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیماران کرونایی مناطق عملیاتی بیمارستان نفت بیمارستان ها وسایل حفاظت حفاظت فردی راه اندازی خریداری شد مناطق نفت نفت تهران اقدام ها آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دین‌محمدی از آمادگی کامل نظام سلامت استان برای خدمت‌رسانی در ایام تعطیل نوروز خبر داد و گفت: ۱۳ بیمارستان، ۱۶ درمانگاه شبانه روزی و ۴۷ داروخانه و تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های اورژانس در سطح استان طی ایام تعطیل نوروز به شهروندان، ارائه‌ی خدمات خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی، حضرت ولیعصر (عج)، شهید بهشتی، امام حسین (ع) و بهمن در زنجان، بیمارستان‌های امدادی، الغدیر و سردار شهید قاسم سلیمانی در ابهر، بیمارستان بوعلی‌سینا در خرمدره، بیمارستان امیرالمومنین (ع) در خدابنده، بیمارستان رازی در ماهنشان، بیمارستان شهدا در طارم و بیمارستان ایثار در ایجرود در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت شبانه‌روزی خواهند داشت.

دین‌محمدی خاطرنشان کرد: در مرکز استان، کلینیک شفیعیه به علاوه ۱۲ درمانگاه شبانه‌روزی اعم از درمانگاه‌های شهدای گمنام بسیج، فرهنگیان، قائم، فارابی، امام علی (ع)، سینا، هلال‌احمر، شهید مطهری، دی، پاستور، رازی و اشراق به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در خصوص درمانگاه‌های فعال در شهرستان‌ها، گفت: درمانگاه شبانه‌روزی سینا و درمانگاه امام سجاد (ع) در ابهر و درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در خدابنده در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت خواهند داشت.

وی از خدمت‌رسانی ۴۷ داروخانه شامل ۳۴ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۳ داروخانه در طول روز در سطح استان طی ایام نوروز خبر داد و افزود: داروخانه‌های شبانه‌روزی شامل ۲۲ داروخانه در مرکز استان و ۱۲ داروخانه در شهرستان‌ها می‌باشد و داروخانه‌های روزکار شامل ۶ داروخانه در زنجان و ۶ داروخانه در شهرستان‌ها است.

دین‌محمدی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در سطح استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۲ آزمایشگاه و ۲۸ مرکز دارای خدمات دندانپزشکی در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: ۴ مرکز جامع خدمات دندانپزشکی نیز شامل ۲ مرکز در زنجان (شفیعیه و امیرکبیر)، یک مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده فعال خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: ۶۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی به منظور مدیریت حوادث و سوانح در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

دین‌محمدی با اشاره به اینکه به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی مضاعفی در سطح استان انجام می‌شود، تصریح کرد: همه بازرسان بهداشت محیط شامل ۱۶۰ کارشناس، در طول ایام اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، بر مراکز حساس عرضه محصولات بهداشتی، آرایشی و غذایی در سطح استان نظارت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز از طریق بازرسان واحد نظارت بر درمان معاونت درمان انجام خواهد شد.

کد خبر 6058498

دیگر خبرها

  • آمادگی حوزه بهداشت و درمان زنجان برای خدمت‌رسانی درتعطیلات نوروز
  • تجهیز بیمارستان امام خمینی مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن
  • اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی وجود ندارد
  • منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تأمین شد
  • تامین منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • مشکلی برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌ها وجود ندارد
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • خودکشی اصلی‌ترین علت مرگ‌های قابل پیشگیری در دنیا