Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سندیکاری تولید کنندگان مواد اولیه دارویی گفت: یک میلیون دوز از داروی فاویپیراویر توسط صنایع دارویی تولید شده است و پس از تایید تست‌های بالینی به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

قدس آنلاین: فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره وضعیت تولید داروی فاویپیراویر در کشور گفت: تولید دارو در کشور کار آسانی نیست که بلافاصله پس از اظهار نظر شخصی این دارو تولید شود، این دارو تاییدیه FDA نداشته و ساخت شرکت فوجی ژاپن است و رگولاتوری ژاپن آن را تایید کرده است و در کشور چین با شیوع کرونا تاییدیه آن در چین نیز صادر شد که نتیجه مثبتی هم دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان موقع ایران درخواست این دارو را برای انجام تحقیقات به چین داد و 15هزار دوز از این دارو در اختیار کشورمان قرار گرفت و در چند بیمارستان برای انجام آزمایش‌های بالینی مورد استفاده قرار داده شد. با گذشت زمان تجربه این که این دارو در بهبود وضعیت بیماران می‌تواند نقش مثبتی ایفا کند درحال آشکار شدن است و هنوز نتایج آزمون بالینی آن کامل نشده است.

اختراعی خاطرنشان کرد: داروی فاویپیراویر باید به تایید کمیته اخلاق برسد و فازهای یک، دو و سه آزمایشگاهی را طی کند تا تایید شود اما در شرایط اضطراری مانند بحران کرونا، فازهای یک و دو آن هم به شرط داشتن مستندات کافی حذف می‌شود که این اتفاقات نیز در کشور با سرعت درحال انجام است. بلافاصله نیز با دو شرکت تولید کننده برای تولید این دارو رایزنی صورت گرفته است و یک شرکت وارد کننده نیز موفق شده که دارو را وارد کند. همچنین شرکت تولیدکننده نیز موفق به واردات مواد اولیه آن شده است و اگر نتایج آزمایش‌های بالینی تایید شود ظرف چند روز آینده این دارو وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: این موضوع را باید درنظر گرفت که این شرکت‌ها برای ارائه سریع این دارو به بازار، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر آزمایشات بالینی نیز تایید نشود متضرر خواهند شد.

اختراعی تاکید کرد: در حال حاضر با داروهایی که اختصاصی کرونا نیستند درمان بیماران درحال انجام است و نتایج مثبتی نیز داشته است؛ وزارت بهداشت از تمام توان خود برای تامین دارو و درمان بیماران استفاده کرده است و امیدواریم نتایج تست‌های بالینی این دارو مثبت باشد و صنعت، آمادگی دارد این دارو را در حجم انبوه تولید کند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی افزود: یک میلیون دوز از داروی فاویپیراویر توسط صنایع دارویی تولید شده است و پس از تایید تست‌های بالینی به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: داروی کرونا ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور