Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:45:19 GMT

هجوم زمین‌خواران به کویر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۸۲۵

هجوم زمین‌خواران به کویر

آنطور که آمار می‌گوید، زمین‌خواران از مناطق خوش آب و هوا به کویر مرکزی ایران تغییر مسیر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، اگر در گذشته معمولاً مناطق ساحلی و جنگلی شمال و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا همچون لواسان و دماوند، هدف زمین خواری بود، آمار رفع تعرض در نوروز امسال نشان می‌دهد که متعرضان منافع ملی به مناطق کویری ایران هجوم آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از عملکرد این یگان در نیمه اول تعطیلات (۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) خبر داده، در این مدت ۱۰۶ مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفته که البته همه ۱۰۶ مورد رفع تصرف شده است. نکته قابل توجه اینکه استان یزد با ۲۵ مورد بیشترین آمار هجوم زمین خواران را داشته است.

سرهنگ جواد خردمند اعلام کرد: در مجموع در نیمه اول تعطیلات نوروزی که تا ۱۲ فروردین به طول انجامید در مجموع ۳۹۴۰ مورد گشت که ۲۶۸۵ گشت آن خودرویی و ۱۲۵۵ مورد آن گشت موتوری بود در اقصی نقاط کشور به حفاظت از اراضی ملی و گشت زنی پرداختند.

خردمند همچنین از وقوع ۱۰۶ مورد تعرض به اراضی ملی و رفع هر ۱۰۶ مورد تعرض در نیمه اول تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: رفع تعرض به اراضی ملی در نیمه اول تعطیلات در مساحت ۵۸۰ هزار و ۶۹۳ مترمربع رخ داد که همگی آنها رفع تعرض شد.

به گفته وی، در طی این مدت دو فقره دستگیری، ۲۱ فقره تشکیل پرونده و یک فقره اجرای حکم در ۲۰۰ مترمربع انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در خصوص بیشترین تعرض به اراضی ملی و همچنین عدم ثبت تعرض به اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ توضیح داد: بیشترین وقوع تعرض در این مدت مربوط به استان یزد با ۲۵ مورد در زمین‌هایی به مساحت ۲۶ هزار و ۲۷۴ متر مربع بوده است.

به گفته خردمند، در هشت استان اردبیل، خراسان جنوبی، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لارستان هیچ تعرضی به اراضی ملی در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ ثبت نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین خواری کویر نیمه اول تعطیلات تعرض به اراضی ملی تعطیلات نوروز ۱۰۶ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمیدرضا سرخوش پور با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به دست‌اندازی در اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی به دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهر اطاقور شهرستان لنگرود و تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با اعلام اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است، افزود: متهم ۴۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف این اراضی با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی زمین‌های مورد نظر را بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با موارد این چنینی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6062613

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود