Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@19:09:49 GMT

کمک ۵۰۰ هزار دلاری اوپک به ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۸۸۰

کمک ۵۰۰ هزار دلاری اوپک به ایران

به گزارش همشهری آنلاین، با پیگیری های بعمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد.

 ایسنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام این خبر  افزود: صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک ۵۰۰ هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، با توجه به گستردگی و شدت شیوع کرونا در سطح جهان، وزارت اقتصاد برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی از بانک های توسعه ای تلاش کرده است و این کمک ۵۰۰ هزار دلاری در پی اعلام آمادگی معاون وزیر اقتصاد و رییس  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای دریافت کمک های بانک های توسعه ای انجام شد.

موضوع دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی از صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID)، بانک جهانی (WB)، بانک توسعه اسلامی(IDB) و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا(AIIB) از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ در دست پیگیری است.

این گزارش می افزاید: این کمک ۵۰۰ هزار دلاری در راستای حمایت از تلاش های ملی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شه است و صندوق مذکور در مواجهه با سیل سال ۱۳۹۸ نیز کمک فوری مشابهی به کشورمان اعطا کرد.

کد خبر 497196 برچسب‌ها كرونا در ايران نفت - اوپک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران نفت اوپک مقابله با ویروس کرونا کمک ۵۰۰ هزار دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌حل مناسبی برای تزریق صحیح منابع مالی است که اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را هموار و تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تاسیس و راه‌اندازی ۲ صندوق زیتون و باغستان سنتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار دارد، ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها، زنجیره تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی تقویت شده و زمینه را برای افزایش تولید فراهم می‌سازد.

رحمانی بیان کرد: استان قزوین در این چند سال گذشته در زمینه تولید زیتون با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است و همچنین در حوزه باغستان سنتی نیز قدمت هزارساله دارد که صندوق‌های بخش کشاورزی در کنار این ظرفیت‌ها به افزایش تولید منجر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت صندوق‌های بخش کشاورزی به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک می‌کند، ادامه داد: از آنجایی که بخشی از مشارکت در این صندوق‌ها با کمک بهره برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، به نوعی مشارکت جوامع محلی و مردم را در توسعه اقتصادی همواره می‌سازد.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین، تقویت و توسعه گلخانه نودهک، صنایع تبدیلی، پایانه صادراتی و همچنین افزایش بهره وری در تولید از دیگر مزایای تقویت صندوق‌ها در بخش کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید