Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:15:41 GMT

۳۶۰ هزار دستکش احتکار شده در خمین کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۹۵۳

۳۶۰ هزار دستکش احتکار شده در خمین کشف شد

«علی طهماسبی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقلام کشف شده با هماهنگی دادستان از سوی پلیس اماکن و بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت ضبط شد و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.
وی بیان کرد: کالاهای کشف شده از طریق چندین واحد صنفی با نرخ مصوب به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.
رییس اداره تعزیرات حکومتی خمین ادامه داد: سودجویان با وجود شیوع کرونا در کشور و کمبود اقلام بهداشتی اقدام به احتکار و گرانفروشی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند تا با سواستفاده از نیاز مردم سود بیشتری کسب کنند و این مسئله قابل بخشش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی اظهارداشت: با شروع طرح نظارتی بازار ویژه بیماری کرونا، تعزیرات حکومتی از سوم اسفند سال گذشته گشت های مشترک با ادارات مرتبط داشته است.
وی گفت: ۱۲ پرونده با عنوان گرانفروشی اقلام بهداشتی نظیر الکل، ژل و ماسک ، عدم صدور فاکتور و عدم‌درج‌قیمت پارسال تحویل این اداره شد.
رییس اداره تعزیرات حکومتی خمین افزود: به اتهامات متهمان این پرونده‌ها رسیدگی و برابر احکام صادره، در مجموع به مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال ودرج در پرونده محکوم شدند.
طهماسبی یادآور شد: شهروندان خمین در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله احتکار می‌توانند گزارش تخلف را به شماره تلفن‌ ۱۱۳ اداره کل اطلاعات و ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و ۶ هزار واحد صنفی در آن فعالیت می‌ کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خمین سازمان تعزیرات حکومتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خمین سازمان تعزیرات حکومتی ویروس کرونا خمین سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر افزود: با شکایت شاکی خصوصی و گزارش بازرسان سازمان صمت استان مبنی بر وقوع تخلف گرانفروشی و تقلب در ساخت یک دست مبل به لحاظ کیفیت و کمیت منطبق با کالای نشان داده شده، به پرونده واحد صنفی مبل فروشی متخلف در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او گفت: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و متهم علاوه بر پرداخت ۲۳۰ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت به شاکی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۹۰۰ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحد‌های صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی، عرضه کالا خارج از شبکه توزیع و یا هر گونه تخلف اقتصادی واحد‌های صنفی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat ۱۳۵ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد